Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av ATWindsor »

Jeg kommer nok til å kjøpe meg ny MC, og skal prøvekjøre noen diverse modeller i vår/sommer. Noen som har et greit tips til en ok runde der man får prøvd litt forskjellig? Jeg vet ikke helt hvor lenge det er innafor å teste en sånn MC, men jeg antar at man helst ikke bør være ute mer enn en time eller noe?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av AJ »

ATWindsor skrev:Jeg kommer nok til å kjøpe meg ny MC, og skal prøvekjøre noen diverse modeller i vår/sommer. Noen som har et greit tips til en ok runde der man får prøvd litt forskjellig? Jeg vet ikke helt hvor lenge det er innafor å teste en sånn MC, men jeg antar at man helst ikke bør være ute mer enn en time eller noe?
Heisan og velkommen hit, ATWindsor :vs
Jeg har ved et par anledninger vært heldig og fått prøvd sykkel fra den ene dagen til den andre. Da får man dannet eg et godt inntrykk av sykkelen.
Men jeg har også handlet sykkel uten forutgående prøvekjøring, TDM 900 i 2006 og KTM 1290 Super Adventure nå i 2015... :redface

EDIT:
Oops...
fikk visst ikke med meg at dette handlet om testløype i Trondheim... :redface
Melder pass der. Ikke særlig kjent i området...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av Tobben84 »

Hei, jeg er opprinnelig trønder og har et par favoritter ikke langt fra sentrum. Fra Shell bilbyen/sluppen kan du kjøre utover mot bratsberg, fortsette over før Jonsvatnet eller kjøre rundt. Den turen tar ca 45 til 75 min og vil inneholde mye forskjellig. Også mulighet for grusvei hvis det er den type sykkel du ser etter.

De gangene jeg har testet sykler har jeg vært ute en drøy time ca. Aldri fått noen klage på det....

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av Kmann »

Byneset :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av ATWindsor »

Elolz skrev:Bergen! :knegg

Lurer også på hvor lenge som er greit og vanlig å prøvekjøre? Regner med det er vanlig å prøvekjøre nye sykler lengre enn brukt via privatperson? :-k
Ser du har SV650, vært fornøyd med den til nå, noe problemer? Lurer på en SV1000S selv. ;-)
Takk for alle tips, jeg skal prøve å kjøre igjennom løypene til våren, så har jeg et greit inntrykk, har ikke vært så flink til å kjøre "Halvlange turer" i nærmiljøet, blir ofte kortere turer eller litt lengre.

SV650en har vært det jeg karakteriserer som problemfri selv om den er fra 02. Eneste utover vanlig service som jeg har ordnet er ny clutch-wire, et speedometer som begynte å pipe, og blinklysknappen har blitt litt krøkkete.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av E-strom »

Byneset rundt er jo en klassiker:
- gammelveien fra Heimdal til Klett er jo en svinget "kjerrevei" verdt en prøvetur
- så en rolig strekning med grei asfalt, 60- og 80-soner til Spongdal
- deretter nydelig svinget asfaltvei til Rye
- og så selveste Trollaberga inn til Ila
- deretter en tunelltur mot Sluppenbrua så du får hørt lyden skikkelig
- og så et langt drag oppover og inn på E6 opp Okstadbakkene til Tonstad

...og det var bare en av favorittturene mine rundt Trondheim - meld fra hvis du vil ha flere :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av TBI81 »

Støtter byneset rundt. Gjerne via børsa og så ta 709 til melhus på returen. 709 er knallfin.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av Andreas »

Jeg bor nede ved sjøen på "ytterveien" rundt Byneset. Kan bekrefte at dette er en populær MC-vei :thumleft Bra med tohjult trafikk om sommeren :prop:

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av JK95 »

Andreas skrev:Jeg bor nede ved sjøen på "ytterveien" rundt Byneset. Kan bekrefte at dette er en populær MC-vei :thumleft Bra med tohjult trafikk om sommeren :prop:
Heheh, har ikke kjørt inspirert der før... :redface :prop:

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av Andreas »

JK95 skrev:
Andreas skrev:Jeg bor nede ved sjøen på "ytterveien" rundt Byneset. Kan bekrefte at dette er en populær MC-vei :thumleft Bra med tohjult trafikk om sommeren :prop:
Heheh, har ikke kjørt inspirert der før... :redface :prop:
:knegg :prop:

Det var forsåvidt på en Byneset-rundtsøndagstur at vi "fant" plassen der vi bor nå. :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim

Legg inn av JK95 »

Andreas skrev:
JK95 skrev:
Andreas skrev:Jeg bor nede ved sjøen på "ytterveien" rundt Byneset. Kan bekrefte at dette er en populær MC-vei :thumleft Bra med tohjult trafikk om sommeren :prop:
Heheh, har ikke kjørt inspirert der før... :redface :prop:
:knegg :prop:

Det var forsåvidt på en Byneset-rundtsøndagstur at vi "fant" plassen der vi bor nå. :thumleft
Skjønner deg godt, det er jo rent idylisk der :prf

Svar