Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av mekkern »

jess..de slangene er myke og fine...lav friksjon også..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Da får jeg besøke Norwegian Modellers i morgen. :janikk

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Bilde


Sånn. Da er den montert og prøvd ut, og det eneste problemet er at det lekker litt mellom flaskekorken og slangen. Det ser ut til å være løst ved å legge slangen i en noe mykere bue og på forsiden av blinklyset. For sikkerhetsskyld så blir det nok lagt på litt elektrotape her. Ser bra ut så langt.
Har også lest litt om Scottoiler på nettet. Den største forskjellen syntes å være at den smører hele tiden når sykkelen er i bevegelse og at hjernen i systemet trekker litt strøm når sykkelen er parkert. Om en kan justere hvor mye olje som skal brukes tror jeg ikke. På Scottoilers hjermmeside har jeg heller ikke funnet noe info om hvilken olje som er anbefalt.
Hvilken av Scottoiler og Hawkeoiler som er best har jeg ingen formening om.

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Det lekker fremdeles litt mellom slangen og korken. Fagmessig fikset med Gaffa tape.Og tanken har en tendens til å falle ned fra klemma rundt korken. Her må jeg modifisere patenten med strips litte grann. Men aldri har jeg hatt så flott smørt kjede noengang.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av mekkern »

så det funker uten søl nå eller? hvordan ble doseringspunktet? :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Men aldri har jeg hatt så flott smørt kjede noengang.
Så bra! :thumleft
Den erfaringen gjorde jeg også; godt med oljefilm på kjede hele tiden.
Men dessverre ble det godt med oljeflekker på garasjegulvet også... :doh
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

mekkern skrev:så det funker uten søl nå eller? hvordan ble doseringspunktet? :-k
Ja, etter at elektrotapen ble byttet ut med Gaffa tape der hvor slangen er tredd ned på nippelen i korken er det ikke søl å se når Donnaen er parkert. Pga at kjedet er så slakt når hun er parkert ble dysa justert inn slik det så ut da. La merke til at kjedet hadde dyttet til dysa så det var mye større avstand kjede/dyse og at dysa hadde litt endret posisjon og ikke lå over midten av kjedet. Det lar jeg foreløbig være som det er og ser hvordan det fungerer når naturen har talt. I værste fall er det en 25 sekunders jobb med en tang for å bøye dyserøret mere mot midten av kjedet.
Nå har det vært drevet utstrakt skruing på gamle biler i garasjen av forrige eier så garasjegulvet er ikke helt pent å se på fra før av, selv ikke etter syrevasking.

Svar