Innerskjerm og anna småsnacks til BMW R1200GS Adventure

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Ragnhild

Innerskjerm og anna småsnacks til BMW R1200GS Adventure

Legg inn av Ragnhild »

Har plundra og leita etter passe tykk gummi til skvettlapper, innerskjerm og sånne småting ei stund. Men nå fikk jeg tips om at Gummi og Maskinteknikk på Tunga har gummiplater for salg. Fikk ei remse på 35x150 cm for en hundrings.
På GS-forumet til Schnellpanzer.de og Allroad.com fant jeg en beskrivelse av en type innerskjerm http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html . Men den ble for omstendelig å lage. Skar til gummien i passe bredde slik at den bula oppover og stripsa den fast i ramma hele veien bakover. Gummien lot jeg gå nesten ned forbi bakfjæra. Burde kanskje latt den gå helt ned forbi eksospotta?
Innerskjermen testa grundig på
turen nordover sist uke
, og ble kvitt mye av søla som ellers samler seg på ramma og bak.

Samtidig laga jeg nye vindavvisere. De gamle var for korte og ga akkurat for lite beskyttelse til pekefingerknokene :(
Bilde

De nye ser ikke like profesjonelle ut, og bøyer litt for mye bakover, slik at det blir en svak turbulens på baksida, noe det ikke var på de første jeg laga. Må nok se meg om etter en annen type gummi skal de bli perfekte.
Bilde

Bilde

Og når jeg først var i gang ble det til at jeg kopierte de skvettlappene jeg så på en GS til en av gutta i Allroad. Frøs så det holdt på småtærne på siste turen, og håper at disse skal hjelpe litt på trekken. Driver så lite med denslags kreative sysler at jeg har brukt litt tid på å finne ut hvordan jeg ville feste dem. Og har jo også brukt tid på å lete opp en forhandler med passe gummi. Men når en ser på resultatet skulle en nesten tro det var gjort i by'n 8)
Bilde

Bilde

Gammelgutt

Re: Innerskjerm og anna småsnacks til BMW R1200GS Adventure

Legg inn av Gammelgutt »

Ragnhild skrev:seg på ramma og bak.


Men når en ser på resultatet skulle en nesten tro det var gjort i by'n 8)
Bilde

Bilde
Såntno hakke vi i by`n.

Svar