Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av hansraymond »

Jepp denne sykkelen har absolutt potensiale, :) vi tok en kjapp sjekk idag og må si at jeg har sett værre... :oh
den er attpåtil kjørbar og faktisk et helt "Ålrait" prosjekt.. ;e ;e

under her viser jeg fargen Z1000'en skal få: dette er original-fargen visstnok.. ;) og side-vogna skal selvsagt få samme fargen :thumleft
1980_kawa_z1000.jpg
1218908761.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

KZrider
Innlegg: 1
Registrert: 20 apr 2009, 12:17
Motorsykkelen din: 1980 Z1000 MkII A4
Kontakt:

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av KZrider »

Var på utkikk etter bilder av Z1000 MkII og havnet her. Veldig mye bra info i forumet, så jeg får starte med å takke de ansvarlige. :thumleft

Så da kan jeg kanskje bidra litt når jeg først er her. Sykkelen dere har tenkt å restaurere er faktisk en 1979 Z1000 ST med typebetegnelsen E1 (du kan verifisere dette på ramme- og motornummer. Det starter med KZT00E hvis det er en ST og KZT00A hvis det er en MkII). Dette er kardang-utgaven av MkII, og selv om ST og MkII ser veldig like ut i utgangspunktet finnes det en god del forskjeller på dem. Kan være greit å være obs på når man skal ut og finne deler. Motoren er likevel den samme, og det er uten tvil den beste (vel, det er kanskje litt subjektivt, men det er i alle fall den mest slitesterke) Z-motoren.

Bilde av Z1000 ST i Luminous Dark Red lakk (kom også i Black Pearl og Luminous Green i 1979):
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av AJ »

KZrider skrev:Var på utkikk etter bilder av Z1000 MkII og havnet her. Veldig mye bra info i forumet, så jeg får starte med å takke de ansvarlige. :thumleft

Så da kan jeg kanskje bidra litt når jeg først er her. Sykkelen dere har tenkt å restaurere er faktisk en 1979 Z1000 ST med typebetegnelsen E1 (du kan verifisere dette på ramme- og motornummer. Det starter med KZT00E hvis det er en ST og KZT00A hvis det er en MkII). Dette er kardang-utgaven av MkII, og selv om ST og MkII ser veldig like ut i utgangspunktet finnes det en god del forskjeller på dem. Kan være greit å være obs på når man skal ut og finne deler. Motoren er likevel den samme, og det er uten tvil den beste (vel, det er kanskje litt subjektivt, men det er i alle fall den mest slitesterke) Z-motoren.

Bilde av Z1000 ST i Luminous Dark Red lakk (kom også i Black Pearl og Luminous Green i 1979):
Bilde
Velkommen!
Hyggelig med mye medlemmer som skryter av Forumet i første post :knegg
Det er er bare å spre ordet; vi tar gjerne i mot flere medlemmer :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av cheron »

Heisann KZrider!

Takk for tilbakemelding! Har på følelse av at du blir gull verdt for oss etterhvert ;) Så håper du blir her på forumet fremover og kan bidra med løsninger på det vi måtte lure på :thumleft
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av Intruder »

cheron skrev:Heisann KZrider!

Takk for tilbakemelding! Har på følelse av at du blir gull verdt for oss etterhvert ;) Så håper du blir her på forumet fremover og kan bidra med løsninger på det vi måtte lure på :thumleft
Så en gammel Kawasaki 500 utenfor MC-huset Nydal forleden.
Tror verksmesteren der eier den,kjempefin !
:mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av hansraymond »

Etter at Cheron og jeg var ferdig med å "bygge" Transporter, tok jeg og målte kompresjonen på Sidevogns-prosjektet. og dette ser svært lovende ut.. ! ;e :thumleft
så jeg tenker at vi bare fikser det kosmetiske på motoren, lakk og polerer diverse deksler,,
resten av sykkelen skal få nytt i alt av lagre, og simmerringer etc,, :prf
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av cheron »

Da er vi i gang igjen folkens! Sesongen 2009/10 på Verkstedet med det rare i; Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer!

Dagen starta med at jeg og hansraymond tuslet en times tid med sykkelen før jeg reiste på jobb for å tjene til salt på maten :D

Hansraymond fortsatte deretter alene med musikk, potetgull, kaffe og hva han nå har finni på... Lar bildene tale for seg selv...

Påbegynt demontering
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Sidevognsramma, ramma, baksving, diverse småtteri blir sendt til sandblåsing/glassblåsing og pulverlakkering i løpet av ett par uker. Tank, skjermer og sidevogna blir levert til lakkeren vår. Har trua på at den blir ferdig i løpet av vinteren om alt klaffer.

Motoren lever, den ble starta for testing forrige uke, og der trengs det litt gjennomgang og forgasserrens/justering. Motor skal også lakkeres...

Fortsettelse følger.. Følg med, følg med! ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av hansraymond »

Jupp!! :)

Absolutt et brukbart objekt denna, nu er den demontert i biter, og jeg har fått sett hva som trengs av deler og innsats,
så har absolutt fått trua på at denne får nytt liv i vinter!! 8) :thumleft (Cheron: krystall neste??) Takk for lånet av kameraet ditt,
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av hansraymond »

cheron skrev:Da er vi i gang igjen folkens! Sesongen 2009/10 på Verkstedet med det rare i; Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer!

Dagen starta med at jeg og hansraymond tuslet en times tid med sykkelen før jeg reiste på jobb for å tjene til salt på maten :D

Hansraymond fortsatte deretter alene med musikk, potetgull, kaffe og hva han nå har finni på... Lar bildene tale for seg selv...

Påbegynt demontering
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Sidevognsramma, ramma, baksving, diverse småtteri blir sendt til sandblåsing/glassblåsing og pulverlakkering i løpet av ett par uker. Tank, skjermer og sidevogna blir levert til lakkeren vår. Har trua på at den blir ferdig i løpet av vinteren om alt klaffer.

Motoren lever, den ble starta for testing forrige uke, og der trengs det litt gjennomgang og forgasserrens/justering. Motor skal også lakkeres...

Fortsettelse følger.. Følg med, følg med! ;)


her er fortsettelsen på kavalkaden med Kawa rep/demontering.
Bilde

motor er tatt ut og innvendig ser den meget bra ut.. :thumleft :knegg

Bilde
Bilde
følg med mere kommer!! 8) ;)
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av Snill Vaffel »

:-k Her har du jaggu litt å henge fingrene i blir gøy å følge med utvikklingen av prosjektet ;)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av Globe »

update... update... hvordan går det med dette spennende prosjektet?? :) :-)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av cheron »

Globe skrev:update... update... hvordan går det med dette spennende prosjektet?? :) :-)
Delene ligger hos lakkeren vår :) Ble levert i går ;) Skal holde dere oppdatert når jeg har henta delene ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av Pollti »

Jeg tror gærningengen fra Ænnebu har hoggd Cagge jeg ? Er jo ikke spor etter henne på bildene. Ånkli særriøst alvorlig. En særriøst fiendtlig handling spør dere meg, og bare for en gjenstridig bak aksel ? Først bikkja, og nå er Donnaen omgjort til atomer. :scratch Det er et par HG kjærringer i Ænnebu som jeg må ha særriøse samtaler med snøggast råd så slabbedaskene blir rett troende igjen. :[-( Jeg tør aldri å transportere mitt kvapsete legeme i hg sin flyat nord for kanalbrua mere ihvertfall. Er det bismak på kjøttdeigen så vet dere hvem dere skal klage til !

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av cheron »

Står i kroken hu :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer

Legg inn av Pollti »

Sånn behandling er ikke en Donna verdig din lille gnom ! :redface

Svar