FredrikE24 skrev: ↑16 feb 2017, 15:51
Biltema har finfine momentnøkler, bare pass på å slakke de helt ved lagring.
Har du momentnøkkel liggende er dette veldig viktig
Men hvor ofte bør de kaliberes og hvor kan man få gjort dette?
Selv har jeget par Mannesman og Rothewald momentnøkler og begge virker å være stabile med tanke på momenttiltrekkingen. Men de bør vel sjekkes jevnlig om de holder seg innafor, regner jeg med?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Hvis du er god kunde på et verksted kan du spørre om du kan levere inn momentnøkkel når de har sin årlige lovpålagte kalibrering og kontroll av sitt verksted utstyret. Vi brukte Teknologisk Institutt, Verksted Industri Service på dette. Har selv 3 gamle momentnøkkler som lagres forsvarlig og brukes bare av meg, var sist kontrollert for 6 - 7 år siden ...
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
dypen skrev: ↑05 okt 2019, 21:19
Hvis du er god kunde på et verksted kan du spørre om du kan levere inn momentnøkkel når de har sin årlige lovpålagte kalibrering og kontroll av sitt verksted utstyret.
Ah!
Godt tips :). Kjenner flere småverksteder i distriktet og er på god fot med alle, så dette er et tips jeg kommer til å benytte meg av .
Så får vi se hvordan de responderer når jeg spør... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Trådstarter kunne oppdatere sin første tråd med en oppsummering av kjekt å ha verktøy :) Har forsøkt å samle det som er i tråden pluss litt til som jeg har eller ønsker meg.
GreaseNinja kjedesmører
Klubbe / hammer med gummibelegg og løse blykuler innv
T - håndtak for piper
Luft måler + luftfyller
Bensinkanne med fylletut
Slagtrekker m bits
Momentnøkkel
Reparasjon manual
Bruker manual
Parafin
Børste pensel
Kjedespray
Universalspray
Bilvask shampo
Vaskeutstyr
Polervoks
Polerutstyr
Multimeter / minimum prøvelampe
Filterverktøy / filtertang
Bladsøker
1/4" pipesett
1/2" pipesett
1/4" Torx
1/2" Torx
1/4" Umbrako
1/2" Umbrako
Fastnøkler 6mm-19mm
Kjedekutter sett
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2