Tennplugger NGK

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Taggen
Innlegg: 51
Registrert: 18 aug 2016, 19:57
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 125 2016 mod
Sted: Tomter
Kontakt:

Tennplugger NGK

Legg inn av Taggen »

Jeg har kjøpt meg nye tennplugger til sykker'n men lurer på en ting
Fant ut at jeg skulle ha NGK 3228 C6HSA, men fant ut når jeg kom hjem hadde jeg fått NGK 3228 CR6HSA
Så ikke noe forskjell på de og de funker, men er det noen forskjell på de eller er de like?
Sist redigert av Taggen den 19 apr 2017, 10:59, redigert 1 gang totalt.
Taggen :thumleft
Hjemmeside

Brukeravatar
Taggen
Innlegg: 51
Registrert: 18 aug 2016, 19:57
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 125 2016 mod
Sted: Tomter
Kontakt:

Re: Tennplugger NGK

Legg inn av Taggen »

Dobbel pos t
Sist redigert av Taggen den 19 apr 2017, 11:03, redigert 1 gang totalt.
Taggen :thumleft
Hjemmeside

Brukeravatar
Taggen
Innlegg: 51
Registrert: 18 aug 2016, 19:57
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 125 2016 mod
Sted: Tomter
Kontakt:

Re: Tennplugger NGK

Legg inn av Taggen »

Dobbel post
Taggen :thumleft
Hjemmeside

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Tennplugger NGK

Legg inn av cannon »

R betyr en "RESISTOR TYPE" og at de er "skjermet" for ikke å forstyrre radiosignaler.
Riktige plugger.

Brukeravatar
Taggen
Innlegg: 51
Registrert: 18 aug 2016, 19:57
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 125 2016 mod
Sted: Tomter
Kontakt:

Re: Tennplugger NGK

Legg inn av Taggen »

cannon skrev: 19 apr 2017, 11:07 R betyr en "RESISTOR TYPE" og at de er "skjermet" for ikke å forstyrre radiosignaler.
Riktige plugger.
Oki, takk for svar :twothumbs:
Taggen :thumleft
Hjemmeside

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Tennplugger NGK

Legg inn av Kjellrf »

R-pluggene har større sjans for å ryke ved feit blanding eller ved f.eks. vinterlagring.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tennplugger NGK

Legg inn av Jompa »

Kjellrf skrev: 19 apr 2017, 17:11 R-pluggene har større sjans for å ryke ved feit blanding eller ved f.eks. vinterlagring.


Forklar hvoedan en plugg kan ryke under vinterlagring
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Tennplugger NGK

Legg inn av Kjellrf »

Jompa skrev: 19 apr 2017, 19:01
Kjellrf skrev: 19 apr 2017, 17:11 R-pluggene har større sjans for å ryke ved feit blanding eller ved f.eks. vinterlagring.
Forklar hvoedan en plugg kan ryke under vinterlagring
Det er bare en observasjon, har jo hatt mange sykler vinterlagret på jobben, og på service om våren.
Noen sykler er faktisk overrepresentert, det er sykler som går på litt feit blanding.
Og sykler som blir startet flere ganger om vinteren uten skikkelig varmkjøring, dvs sot er en medvirkende årsak.

Har ei venninne som engang hadde en CB900F, der døde en plugg en gang i blant da hun brukte R-plugger. Byttet til plugger uten R, ikke mer problem.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar