Linken AJ la ved i innnlegget inneholdt også en "fix" for chrome. Kjørte den, og en F5 og vipps så var bildene tilbake. Skikkelig takk AJ! :)
Ny mc, MT-10, ny ombygging.
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Sted: Røros
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Bare hyggelig
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Nå fikk jeg og opp bildene! :)
Har ikke lest den andre tråden din, men kan jeg spørre hva som er grunnen til at du kun kjører med venstrearmen?
Har ikke lest den andre tråden din, men kan jeg spørre hva som er grunnen til at du kun kjører med venstrearmen?
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Sted: Røros
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Hei Faraday!
Jeg er lam i skulder, høyre arm og deler av ryggen etter en mc-kollisjon med elg i 2006. Dette er min 3'dje mc jeg bygger om og får
godkjent.
http://www.likevelmc.no/nyheter/arkiv-2 ... ans-sykkel
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
- Bjerknez
- Innlegg: 22913
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Egentlig utrolig rart at det er lov til å kjøre en motorsykkel i en slik situasjon. Det går vel ut over balansen ved nødbrems etc. når man ikke har en arm til? Hvordan føler du dette selv?
Uansett utrolig tøft at du klyver opp på sykkelen igjen etter en slik ulykke og jeg gleder meg på dine vegne over ny sykkel og en spennende sesong i møte :)
Uansett utrolig tøft at du klyver opp på sykkelen igjen etter en slik ulykke og jeg gleder meg på dine vegne over ny sykkel og en spennende sesong i møte :)
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Du klarer fint å nødbremse med en hånd. Du skall ikke støtte deg på styre. God forankring er tingen
misspelling with autocorrect
misspelling with autocorrect
- Bjerknez
- Innlegg: 22913
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Jeg har nødbremset ett par ganger og uten styret hadde jeg fløyet over sykkelen. God forankring er viktig ja, men det hjelper vel hvis man i tillegg har et godt feste i styret?
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Sted: Røros
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Hei Bjerknez!Bjerknez skrev: ↑05 feb 2018, 07:03 Egentlig utrolig rart at det er lov til å kjøre en motorsykkel i en slik situasjon. Det går vel ut over balansen ved nødbrems etc. når man ikke har en arm til? Hvordan føler du dette selv?
Uansett utrolig tøft at du klyver opp på sykkelen igjen etter en slik ulykke og jeg gleder meg på dine vegne over ny sykkel og en spennende sesong i møte :)
Det er jo ikke lov å kjøre mc med mitt handikap, med mindre en har tillatelse. Det første jeg gjorde da jeg så muligheten for å kjøre mc igjen var å kontakte statensvegvesen. Jeg måtte bevise at jeg hånderte kjøretøyet og mc'n måtte godkjennes.
Jeg har kjørt kjøregård og kjørt "oppkjøring med sensor bakpå(noe han først sa ikke var aktuelt ).
Også ved denne ombyggingen ble kodene i mitt førerkort vurdert.
Nødbrems er kun utført skikkelig på bane. På 3'dje forsøk klarte jeg å blokkere forhjulet på tørr asfalt slik at abs slo inn.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Godt gjort:)lefty293 skrev: ↑05 feb 2018, 07:50Hei Bjerknez!Bjerknez skrev: ↑05 feb 2018, 07:03 Egentlig utrolig rart at det er lov til å kjøre en motorsykkel i en slik situasjon. Det går vel ut over balansen ved nødbrems etc. når man ikke har en arm til? Hvordan føler du dette selv?
Uansett utrolig tøft at du klyver opp på sykkelen igjen etter en slik ulykke og jeg gleder meg på dine vegne over ny sykkel og en spennende sesong i møte :)
Det er jo ikke lov å kjøre mc med mitt handikap, med mindre en har tillatelse. Det første jeg gjorde da jeg så muligheten for å kjøre mc igjen var å kontakte statensvegvesen. Jeg måtte bevise at jeg hånderte kjøretøyet og mc'n måtte godkjennes.
Jeg har kjørt kjøregård og kjørt "oppkjøring med sensor bakpå(noe han først sa ikke var aktuelt ).
Også ved denne ombyggingen ble kodene i mitt førerkort vurdert.
Nødbrems er kun utført skikkelig på bane. På 3'dje forsøk klarte jeg å blokkere forhjulet på tørr asfalt slik at abs slo inn.
Enhånds bremsing er noe alle burde trene på og beherske. Det handler om forankring.
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Sted: Røros
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Dette med nødbremsing var det jeg var mest usikker på ift å kjøre med en arm. I England finnes det et forum med mange som er i min situasjon, derfra fikk jeg tak i mye informasjon ift dette. Som kommentert lenger oppe så har jeg fått abs'n til å slå inn på tørr asfalt. De gangene det "skjer" noe er når jeg står stille, det er da det kreves mest fokus for å unngå velt. På landevei og autobahn er det som å kjøre med to armer.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
- Bjerknez
- Innlegg: 22913
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
I see :)lefty293 skrev: ↑05 feb 2018, 08:29Dette med nødbremsing var det jeg var mest usikker på ift å kjøre med en arm. I England finnes det et forum med mange som er i min situasjon, derfra fikk jeg tak i mye informasjon ift dette. Som kommentert lenger oppe så har jeg fått abs'n til å slå inn på tørr asfalt. De gangene det "skjer" noe er når jeg står stille, det er da det kreves mest fokus for å unngå velt. På landevei og autobahn er det som å kjøre med to armer.
Lykke til videre vertfall, og gratulerer med ny sykkel
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Jeg kjører med 18" apehangers på mopeden min!Bjerknez skrev: ↑05 feb 2018, 07:03 Egentlig utrolig rart at det er lov til å kjøre en motorsykkel i en slik situasjon. Det går vel ut over balansen ved nødbrems etc. når man ikke har en arm til? Hvordan føler du dette selv?
Uansett utrolig tøft at du klyver opp på sykkelen igjen etter en slik ulykke og jeg gleder meg på dine vegne over ny sykkel og en spennende sesong i møte :)
Siden styret er så høyt vil momentet bli så høyt i riserne at jeg vrir styret ut av posisjon dersom jeg skulle forsøke å flytte sykkelen ved å skyve sykkelen bare ved å bruke armene på holkene....
Har vært tvunget til å nødbremse et par ganger, men aldri vridd styret ut av possisjon.
Nødbremsing foregår på samme måte som ved flytting/skyving av sykkelen, med rumpa godt forankret i sadelen.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Sted: Røros
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Noen som har testet kjedesmører fra Tutoro?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Oh yessir !
Jeg har hatt Tutoro, maken til den som er montert på sykkelen på bildet (din nye MT-10, går jeg ut fra?), i ca. 50K.
Og det har fungert utmerket selv om jeg har plassert oljepåføringsdysa foran bakdrevet hvor den drypper olje ned på innsiden av kjedegangen rett før der drevtenner og kjede møtes.
Det som anbefales fra den britiske produsenten er å plassere dysa mot bakdrevet slik at den ligger an mot drevet rett over der kjede og drev møtes.
Dette for å få minst mulig avkast av olje og for best mulig oljepåføring.
Slik jeg har den montert kan det skje at en og annen oljedråpe fra dysa greier å "lure" seg forbi rullene på kjedet og dermed havne ut i geografien i stedet for på kjede og drev.
Jeg har eksperimentert med litt ulike plasseringer og avstander til både kjede og drev og kommet til at jeg fortetter å ha det montert slik og har for øvrig liten tro på at mye olje kommer til spille. Tutoroolja er så seig at den neppe greier å smyge seg særlig mye mellom rullene på kjedet.
Jeg kommer også til å montere Tutoro på min neste sykkel hvis dette blir en kjededrevet sykkel.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Sted: Røros
Re: Ny mc, MT-10, ny ombygging.
Nytt skiltoppheng med det originale nummerskiltlyset for å slippe å kappe originalledninger.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50