Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
raster
Innlegg: 134
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000

Legg inn av raster »

Lurer på om noen har erfaring med å senke sykkelen bak ved å sette inn en ring i fjæren bak som gjør fjæringsveien kortere. Lust MC har denne delen, som er en rimelig måte å gjøre dette på. (Får ikke satt inn bilde). Jeg er lett, og kan leve med kortere fjæringsvei ;)
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000

Legg inn av Rune75 »

Sett inn en link til produktet da vel.

raster
Innlegg: 134
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000

Legg inn av raster »

Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000

Legg inn av Greenone »

Har ikke erfaring med dette produktet, men tenkte bare å komme med et lite innspill. I utgangspunktet så er demperen beregnet for å operere optimalt innenfor et gitt område av vandringsvegen. Fjær og forspenning bør tilpasses etter din vekt slik at dette oppfylles. Dersom du senker ved å minske vandringen, så vil sannsynligvis demperen jobbe utenfor dette optimale området. Uansett om du er lett eller tung. (Eller demperen holder seg innenfor, men fjær og sag er feil satt opp=for stivt). Men dersom dette er underordnet selve senkingen, så fungerer sikkert en slik metode helt ok.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000

Legg inn av AJ »

En ikke uvesentlig detalj man skal ta i betraktning ved senkning med "dog bones" (for de fleste sykler) og andre lignende løsninger, er at sidestøttehelningen til sykkelen endres. Det samme med hevehøyden på midtstøtten. Kan fort hende at man blir litt overrasket over begge etter modifiseringen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000

Legg inn av KåreDump »

AJ skrev: 26 feb 2018, 20:35 En ikke uvesentlig detalj man skal ta i betraktning ved senkning med "dog bones" (for de fleste sykler) og andre lignende løsninger, er at sidestøttehelningen til sykkelen endres. Det samme med hevehøyden på midtstøtten. Kan fort hende at man blir litt overrasket over begge etter modifiseringen...
Du har helt rett her!
Hjalp en kompis å senke en Suzuki Bandit med "dog bones" (slapp også gaffelen tilsvarende lenger opp i krona).

Vi monterte også på en modifisert/innkortet sidestøtte. På den originale sidestøtta ville sykelen stå i tilnærmet lodd (og følgelig rimelig lett havna i vater :lol )
Litt tyngre å få opp på midtstøtta, men den funker.

Ellers har senkingen fungert supert, og han har tilbakelagt flere tusen problemfrie kilometer etter senkingen.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar