Power commander zx10r noe bra?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
stian90
Innlegg: 7
Registrert: 23 aug 2017, 15:42
Motorsykkelen din: 2016 ZX-10R

Power commander zx10r noe bra?

Legg inn av stian90 »

Hei.

Har kjøpt Austin Racing GP2r og skal ha sykkelen på benk for og se om denne må mappes. 2016 kawasaki zx10-r.
Lurer da på om noen vet om power commander er et bra alternativ og bruke? Og driver disse og justerer parameter under kjøring for og oppnå best mulig program?
Fikk nylig høre fra en som hadde et mye bedre alternativ en power commander, synd jeg ikke husker hvilken men dette kan jeg nok finne ut.

Har ikke god greie på mapping og hva som finnes av produkter men prøver å sette meg litt inn dette.

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Power commander zx10r noe bra?

Legg inn av John92 »

Mange måter du kan gjøre dette på. Du kan kjøpe deg en power commander også legge inn et ferdig program, finnes ofte på nett. Sjansen for at en har samme sykkel som deg med det samme tilbehøret (Effektanlegg, powerfilter, drev etc) er vel til stede, men ikke stor. Du kan også lage ditt eget program, anbefales dog ikke hvis du ikke vet hva du driver med. For å få mappet best mulig optimalisert for din sykkel anbefales benk. Du kan jo også flashe ECU'en din før du eventuelt går til innkjøp av en power commander.

Bilde

Fikk min CBR 500R mappet hos Klev Tuning i fjor, kan anbefales på det sterkeste. Noe stiv pris, 4000 kr for power commander og 3700 kr for jobben. Jeg har nå også en CBR 600RR som skal på benken så fort snøen går. Bildet over er riktig nok av en mellomvekter, men ikke la deg lure av bildet. Sykkelen er noe helt annet å kjøre etter en tur på benken :)
"When life throws you a curve, lean into it."

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Power commander zx10r noe bra?

Legg inn av Bjarne89 »

Ta kontakt på klevtuning og hør om hva han kan tilby deg og din sykkel:) Fikk mappet min gsxr 600 der i fjor. Veldig fornøyd. Ble en helt annen sykkel og kjøre etterpå. Espen er en hyggelig fyr og er veldig flink på det han gjør:)

stian90
Innlegg: 7
Registrert: 23 aug 2017, 15:42
Motorsykkelen din: 2016 ZX-10R

Re: Power commander zx10r noe bra?

Legg inn av stian90 »

Takk for svar. Kan ta en tlf til klev og høre med dem. Spørsmålet var egentlig om det fantes alternativer som er bedre en power commander🙂

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Power commander zx10r noe bra?

Legg inn av John92 »

stian90 skrev: 10 mar 2018, 21:14 Takk for svar. Kan ta en tlf til kleven og høre med dem. Spørsmålet var egentlig om det fantes alternativer som er bedre en power commander🙂
Nå er ikke jeg noe ekspert på området, men du kan som nevnt i mitt første innlegg flashe ECU'en. Ut i fra hva jeg vet så er dette bokstavelig talt bare en oppgradering av programvaren som sitter i hjernen på sykkelen din. Dette var ikke mulig på min sykkel som jeg fikk mappet hvis jeg ikke husker feil og jeg måtte da ha en power commander for å overstyre den originale programvaren. Snakk med Kleven, vil tro du får bedre svar der enn her :)
"When life throws you a curve, lean into it."

stian90
Innlegg: 7
Registrert: 23 aug 2017, 15:42
Motorsykkelen din: 2016 ZX-10R

Re: Power commander zx10r noe bra?

Legg inn av stian90 »

Oki👍 Då er man litt klokere. Blir nok bra til slutt tenker eg😁

Svar