Heisann,
Jeg har to enkle kompressorer (24 l) som hver for seg ikke er egnet til å kjøre luftverktøy på, i tillegg har jeg en 50 l kompressortank stående.
Spørsmålet da blir: Vil det fungere å koble de to kompressorene inn mot 50 l tanken og hente ut større kapasitet på denne måten?
Paralellkjøre to kompressorer?
Re: Paralellkjøre to kompressorer?
Burde funke det.
Blir jo i prinsippet det samme som en flersylindret kompressor.
Blir jo i prinsippet det samme som en flersylindret kompressor.
-
- Innlegg: 7576
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Paralellkjøre to kompressorer?
jess-no problem...
bare husk og koble tankene sammen,det sitter vel plugg i enden på tanken?-så tar du ut lufta på de vanlige uttaka.
bare husk og koble tankene sammen,det sitter vel plugg i enden på tanken?-så tar du ut lufta på de vanlige uttaka.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Gizmodude
- Innlegg: 229
- Registrert: 04 jun 2009, 21:47
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Paralellkjøre to kompressorer?
Har fått montert koblinger for 2 kompressorer inn til 50l tanken og en trykkregulator før utgående kobling.
Prøvekjørt med en kompressor og det ser ut til å funke dette
Prøvekjørt med en kompressor og det ser ut til å funke dette
- Hyper_Bandit
- Innlegg: 21
- Registrert: 22 apr 2009, 00:34
- Motorsykkelen din: Yamaha DragStar 650
- Sted: I min egen verden
- Kontakt:
Re: Paralellkjøre to kompressorer?
Viktig med den siste trykkregulatoren, kjedelig å fjerne garasjen på eksplosivt vis :-)
Drit å dra..!!
Re: Paralellkjøre to kompressorer?
trykkregulatoren er der for å gi riktig arbeidstrykk til verktøyet, sikkerhetsfunksjonene sitter jo på hver enkelt kompressortank.Hyper_Bandit skrev:Viktig med den siste trykkregulatoren, kjedelig å fjerne garasjen på eksplosivt vis :-)
Men jeg ville sjekket at alle tre tankene tåler trykket fra den kompressoren som leverer høyest trykk...