Får ikke start på Husqvarna SM 510.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Kjonsviken
Innlegg: 2
Registrert: 25 mai 2018, 18:23
Motorsykkelen din: Husqvarna SM510

Får ikke start på Husqvarna SM 510.

Legg inn av Kjonsviken »

Hei. Får ikke start på sykkelen etter å ha parkert som normalt kvelden før.
Høres ut som dårlig batteri, men det er det altså ikke.. har prøvd forskjellige batteri, koblet rett på starteren(med andre kabler), klarer fortsatt ikke å dra rundt. Skrur jeg ut pluggen så klarer den å dra rundt motoren, samme om jeg tar starteren ut av motoren, da går den. Noen som veit hva det kan være?

Legger ved en youtube link, det er akkurat sånn problemet jeg har.. men hender seg den blir med et par runder og også at sykkelen tenner men ikke nok til å få start. Ny starter er bestilt og på vei, men jeg lurer på om det garantert er den eller om det er et problem lenger inn? Har ikke så veldig god peiling på akkurat dette, så tenkte å høre her etter hjelp. Setter veldig stor pris på svar! :D

https://www.youtube.com/watch?v=mEkKs_NvE-M

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Får ikke start på Husqvarna SM 510.

Legg inn av SverreOlsen »

Får du start hviss du triller den i gang? :-)
Greit med en go bakke og 2-3 giret

Kjonsviken
Innlegg: 2
Registrert: 25 mai 2018, 18:23
Motorsykkelen din: Husqvarna SM510

Re: Får ikke start på Husqvarna SM 510.

Legg inn av Kjonsviken »

Har prøvd alle slags gir, med det nytter ikke.. jeg selv er 70 kg så er vanskelig å få nok vekt på hjulet virker det som. Fikk det nesten til i 4. giret, men jeg ga opp til slutt.. Jeg vet den starter det er bare det å få starteren til å virke igjen

Husqvarna SM510R
Innlegg: 2
Registrert: 22 jun 2019, 18:33
Motorsykkelen din: Husqvarna 2005 SM510R

Re: Får ikke start på Husqvarna SM 510.

Legg inn av Husqvarna SM510R »

Heihei

Fikk du start på 510 din?

Jeg har ett problem med min 510 ett lager inne i motoren har knust og sprukket dekselet på høyre side, har du en delemotor liggende som det går an og kjøpe deler ifra? Om du har, så send meg gjerne en melding på Facebook: Petter Steffensen
Mvh Petter

Svar