Clutchwire GSXR k1 SRAD 600 som er slakk

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Clutchwire GSXR k1 SRAD 600 som er slakk

Legg inn av Ridelikethewind »

Hei gode mennesker på 2-3-4 hjul!

Jeg eier en GSXR 600 k1 SRAD 2000 modell, og har kost meg veldig mye i de fine solfylte dagene her med bykjøring, altså mye clutching. Idag tidlig, kjørte jeg sykkelen og fikk med meg deler av soloppgaven, noe som var en utrolig deilig følelse og ikke minst ett vakkert syn!

Etter denne turen, kom jeg hjem og satte fra meg sykkelen for å slappe av og jobbe litt. Men da jeg satte meg på sykkelen igjen, så merket jeg at clutchen var veldig slakk,jeg følte at jeg måtte klemme de helt til håndflaten for å få kontakt. JEg starter sykkelen med choke, også merker jeg også at den fusket litt mellom 0-1 omredninger. Trudde det var bensin, da det lyste, men det var det ikke. Så stoppet jeg opp på rødt lys vannrett bakke, clutchen klemt også bremsen inne, men da skrudde den seg av og jeg ble stående i trafikken. Det skjedde 3 ganger, og jeg bestemte meg og snu og sette fra meg sykkelen, for å undersøke dette nærmere.

Etter undersøkelsen, så ser jeg at viren er ganske slakk, beskyttelsen har blitt "ødelagt" og at den muligens må byttes. Jeg er ingen mekaniker, men jeg trenger sårt hjelp da dette er "gullet" mitt, og jeg har ikke anelse på hva som er galt og hva som må gjøres?

Har dere noen ideer?
Jeg holder til i oslo sentrum, så om noen av dere kan ta en titt på den eventuelt hjelpe meg litt, så hadde jeg satt utrolig stor pris på det!

Kan dere hjelpe en venn i nød?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Clutchwire GSXR k1 SRAD 600 som er slakk

Legg inn av FredrikE24 »

Beskyttelsen sier du? Wire-strømpa?

Clutchwire er slitedel, må smøres og skiftes ved behov. Kjennes wire slakk ut, så kan den ha fliset seg opp et sted.

Svar