Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
totto2111
Innlegg: 2
Registrert: 22 jun 2018, 09:36
Motorsykkelen din: Yamaha R6 02

Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..

Legg inn av totto2111 »

Kjører hjemme fra, ca 20minutter senere stopper sykkelen.(skjedd et par ganger) venter 3-8minutter så starter den igjen
Så har jeg kjørt de siste 25km til jobb.
Men idag kom jeg kun 10km så stoppet sykkelen igjen, venter litt så starter den igjen, kjører på mot jobb så stopper den etter kun 1km, samme skjer enda en gang før jeg til slutt er framme..
Den gir ingen forvarsel, ingen fjusking, bare helt død som om tenningen blir skrudd av.
Utlufting i tank er i orden..
Noen som kan hjelpe?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..

Legg inn av cannon »

Er symptomet likt som når støtta er nede? Feil i støttebryter?

totto2111
Innlegg: 2
Registrert: 22 jun 2018, 09:36
Motorsykkelen din: Yamaha R6 02

Re: Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..

Legg inn av totto2111 »

Den er loddet..
Starter ikke i nøytral heller så ikke den..

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..

Legg inn av gsx750_80 »

totto2111 skrev: 22 jun 2018, 10:23 Kjører hjemme fra, ca 20minutter senere stopper sykkelen.(skjedd et par ganger) venter 3-8minutter så starter den igjen
Så har jeg kjørt de siste 25km til jobb.
Men idag kom jeg kun 10km så stoppet sykkelen igjen, venter litt så starter den igjen, kjører på mot jobb så stopper den etter kun 1km, samme skjer enda en gang før jeg til slutt er framme..
Den gir ingen forvarsel, ingen fjusking, bare helt død som om tenningen blir skrudd av.
Utlufting i tank er i orden..
Noen som kan hjelpe?
En bekjent hadde problemer som ga seg utslag i liknende oppførel, på en Ducati Monster. Bla holdt sykkelen på å stoppe på veg ut av en rundkjøring med to kjørefelter. Kunne vært skummelt.. Uansett: I det tilfellet skyldtes problemene en eller flere istykkerslitte ledninger
i nærheten av styrekrona.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..

Legg inn av haakeik »

Hadde det vært min Triumph dette hadde skjedd med, ville jeg ikke vært i tvil om hva som var feil.
Defekt Crank Position Sensor (pick-up-Coil). Symptomene er at motoren stopper uten forvarsel når motoren er varm nok til at det påvirker CPS'en. Da er det bare å trille ut siden av veien og vente til motoren(og CPS'en) har fått kjølt seg ned. Da vil motoren starte igjen. Fortsetter man å kjøre vil det samme skje igjen, og igjen. (Har opplevd det selv)
Bilde

På Yamaha språk heter denne delen ASS.PICK-UP (https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp? ... 6-600-2_cg).
Er du nevenyttig bytter du den selv.

Siden du sa at motoren ikke fjusker først, så er det ikke noe problem med bensintilførsel til forgasserne. Det kunne også være en årsak.
Nesten tette bensinslanger eller filter. Flotørkamrene går tomme og motoren fjusker og stopper. Så renner bensinen sakte ned(mens du venter) og fyller flotørkamrene igjen og man får start igjen.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..

Legg inn av Sakkle »

haakeik skrev: 22 jun 2018, 15:47 Hadde det vært min Triumph dette hadde skjedd med, ville jeg ikke vært i tvil om hva som var feil.
Defekt Crank Position Sensor (pick-up-Coil). Symptomene er at motoren stopper uten forvarsel når motoren er varm nok til at det påvirker CPS'en. Da er det bare å trille ut siden av veien og vente til motoren(og CPS'en) har fått kjølt seg ned. Da vil motoren starte igjen. Fortsetter man å kjøre vil det samme skje igjen, og igjen. (Har opplevd det selv)
Jeg har et liknende problem på min KTM 690 Duke som den står på verksted for nå. Det du beskriver stemmer veldig godt med hvordan min sykkel oppfører seg også...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar