Bensinlekkasje via luftfilter

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
MartinS
Innlegg: 1
Registrert: 18 jul 2018, 18:59
Motorsykkelen din: BMW F650 - '94

Bensinlekkasje via luftfilter

Legg inn av MartinS »

Hei på dere,
mc'en min (BMW F650 - '94 modell) lekker plutselig masse bensin via luftfilter (se bildet)
Har noen av dere hatt et lignende problem og vet hva som kan være feilen?
Jeg tar også gjerne imot tips om et godt og rimelig mc-verksted i Oslo-området.
På forhånd takk for nyttige kommentarer og råd!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Bensinlekkasje via luftfilter

Legg inn av gsx750_80 »

En kamerat fikk bensin fylt opp via forgassere til motorblokk under vinterlagring, på en eldre GSX 1100 motor, grunnet defekt eller ikke avslått bensinkran. Hvis noe liknende har skjedd i ditt tilfelle KAN du muligens ha bensin blandet i motoroljen og.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Bensinlekkasje via luftfilter

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 18 jul 2018, 20:18 En kamerat fikk bensin fylt opp via forgassere til motorblokk under vinterlagring, på en eldre GSX 1100 motor, grunnet defekt eller ikke avslått bensinkran. Hvis noe liknende har skjedd i ditt tilfelle KAN du muligens ha bensin blandet i motoroljen og.
PS: Forgasser(e) skal normalt forhindre slik overflyt, men slitasje feks, kan forhindre at det skjer.
Du bør kanskje sjekke om oljenivået tilsynelatende har økt. Det tyder i så fall på bensin blandet i oljen, som naturligvis er uheldig å kjøre med..
Lykke til.
mvh

-gsx750_80

KawaKjetil

Re: Bensinlekkasje via luftfilter

Legg inn av KawaKjetil »

Høres ut som det renner over på flottør i forgasser.
Dette kan justeres. Evt må det rengjøres..
Vet kun om ett mc verksted i Oslo som jeg kan anbefale - MC partner.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bensinlekkasje via luftfilter

Legg inn av FredrikE24 »

Oversvømte gassere, best å ta de opp for en rens. Sitter to Mikuni 33mm gassere i disse. Fort gjort at en av flotørventilene henger seg om det er noe skit i dem, evt. at O-ringen blir hard og lekker igjennom.

Første generasjon F650 er forøvrig bygget av Aprilia, og deres navn av modellen er Aprilia Pegaso.

Dette er en easy-fix om du klarer å få ut gasserne selv. Ikke juster noe på gasserne, ikke flottørhøyde heller, bare tull når ting har funka som det skal i så mange år. Er nok en fysisk feil et sted. Så mitt tips er O-ringene på flottørventilene.



Her tas gasserne ut på en Pegaso:

Svar