Rune75 skrev: ↑12 aug 2018, 22:12
På en bil kan katalysatoren ta skade om den får uforbrent bensin i seg. Er vist derfor mån ikke skal dytte i gang en bil med katalysator. Har jeg hørt.
Det kan det hende du har rett i. Ser ikke ut til at det har skjedd på Alfa'en. Heldigvis... .
På en GS 1000 G er antakelig ikke dette en aktuell problemstilling.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Takk for råd, informasjon og synspunkter. Forhåpentligvis er det evt uproblematiske mengder drivstoff som kan ha havnet i bensinen, som følge av kjøring på 3 av 4 sylindere. Vi skiftet en tennplugg, og dermed gikk sykkelen mye bedre (og på alle 4) en liten stund. Etter dette kjørte eieren kun 2-3 km innen sykkelen på nytt fusket, fortalte han sent i går kveld.
Ved å kjenne på temperaturen på "svanehalsene" ut fra sylinderne, hadde vi tidligere konstatert at sykkelen tenderte til å gå på kun 3 sylindere. Fra førerposisjon, sittende på sykkelen, er det sylinderen lengst til høyre hvor problemene manifesterer seg.
Mistanken går nå i retning dårlig kontakt i pluggledning, evt feil hos coil.