Misfarging? Bilder :-)

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Misfarging? Bilder :-)

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 10 aug 2018, 13:51
Bjerknez skrev: 10 aug 2018, 13:41 Kommer litt ann på hvor ofte du vasker. Men heller for ofte enn motsatt. Det gjør jo ingen skade :)

Steder som er under berøring oftere bør vokses jevnlig ja, men andre steder så holder det nok nesten en hel sesong. Litt avhengig av hvor aggressive vaskemidler du bruker.

Collinite er ikke veldig sofistikert, men den er sabla god og holdbar til prisen! Bang for the bucks :thumleft

Ett tips:
Legg Collinite i glovarmt vann (flasken altså) og la den ligge til innholdet blir tyntflytende. Da blir den langt drøtere i bruk og lettere og jobbe med :thumleft
Skikkelig stalltips det der, har stort sett bare rista som en galing. :thumleft På flasken står det at man skal vente til det tørker/herder, synes det er vanskelig å se, men det er kanskje lettere når den er mer tyntflytende.

Det spørs hvor ofte jeg vasker. Er det sol og pent vær er det sjeldnere, er det skikkelig drittvær som akkuratt nå pleier jeg å vente til det har gitt seg. Normalt ca. annenhver uke. Presiserer at jeg ikke bruker like mye tid som deg per vask da, ca 2,5 timer.
Tja... gi den 30 minutter i skyggen, eller 15 minutter i solen så er den nok ferdig herdet. Du kan teste med å dra fingeren lett over et lite område. Hvis di sitter igjen med et rent felt så er det ferdig herdet. Hvis du føler du smører det utover eller feltet ikke blir stripefritt så gi det noen minutter til.

Det viktigste er vel at overflatene man vokser er HELT 100% rene før voksing. Ellers så gnir man jo bare møkka inn i lakken. Husk også ALLTID og ha en god og ren mikrofiber på lur :)

De beste mikrofiberklutene jeg har prøvd til dags dato er disse: (35 kroner stykket ved kjøp av 10stk.)
https://bilnerden.no/north-detailing-ed ... iber-towel

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Misfarging? Bilder :-)

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 10 aug 2018, 13:58 Tja... gi den 30 minutter i skyggen, eller 15 minutter i solen så er den nok ferdig herdet. Du kan teste med å dra fingeren lett over et lite område. Hvis di sitter igjen med et rent felt så er det ferdig herdet. Hvis du føler du smører det utover eller feltet ikke blir stripefritt så gi det noen minutter til.

Det viktigste er vel at overflatene man vokser er HELT 100% rene før voksing. Ellers så gnir man jo bare møkka inn i lakken. Husk også ALLTID og ha en god og ren mikrofiber på lur :)

De beste mikrofiberklutene jeg har prøvd til dags dato er disse: (35 kroner stykket ved kjøp av 10stk.)
https://bilnerden.no/north-detailing-ed ... iber-towel
Perfekt! Ja bruker de samme selv. De er helt gull :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Misfarging? Bilder :-)

Legg inn av overlay »

Stian87 skrev: 10 aug 2018, 11:39 Litt OT riktignok, men noen som har en god felgvoks eller annen beskytter å anbefale?
Jeg coata mine med Max protect V3. Perler som den dagen det ble lagt nå året etterpå. Ellers så kan jeg gå god for collinite jeg også. Har brukt Fusso på bilen, og det holder opp mot en sesong der

Svar