EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Erling »

Rotekoppen skrev:
mekkern skrev: Har hatt en del gamle biler og MC, så jeg har opplevd begge deler flere ganger, men kan ikke fatte at det skal/kan være slik.
Husker jeg for mange år siden kjørte en Toyota Cressida 1977 modell fra Drammen til Hurum med lommelykt i frontruta :lol
og nå; jomfurturen på parklys, Rotekoppen.... :-k

Hmmm.. hva er det meg deg og kjørelys :terge
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Pollti

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Pollti »

Biltema lader, er det en sånn en som ser ut som en batterieliminator ? Jeg har BilXtra saken, den gir 1A og er akkurat det som skal til. Har du 9Ah batteri skal du lade i 9 timer, har du 12 Ah batteri skal du lade i 12 timer. Osv osv osv
Men det viktigste er tross alt riktig væskenivå i batteriet og syrevekt. Folk måler så masse volt på batteriet også sier det klonk i starteren også er batteriet tomt. Har du god syrevekt så tåler batteriet belastning, men det er visst tungt å få inn i nøtta for mange. :orefk Jeg sikter ikke til noen i denne tråden men til naboen min, han skjønner det i hvertfall ikke. :knegg

Pollti

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Pollti »

http://www.tbbecker.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av AJ »

Kan ikke gi deg no' svar, men hadde bare lyst til å si at den første MC'en jeg eide var en Suzuki GSX 1100 EF, 1985 mod. :)
Hadde mye moro med den, jeg :knegg

Velkommen til Forumet, forresten :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Rotekoppen
Innlegg: 30
Registrert: 22 aug 2009, 22:40
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1100EF 87

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Rotekoppen »

Dagen startet litt svart.
Min bror og jeg målte og prøvde det aller meste, men vi fikk ikke mat til batteriet som hadde 12,96 volt når vi satte det i sykkelen.
Jo mer vi testet og prøvde, jo nærmere 11 tallet kom vi!!

Så kom brodere på dette med ladelampe og feedback, når ladelampe ikke virker så vil det heller ikke lade noe til batteriet.
En affære han har nylig erfaring med pga båt og ladeproblemer.
Det er ikke rent lite kåpe på en EF.
Alt ligger på bakken og vi ribbet den nesten ned til skinnet for å komme til alt.
Bytter om på pærer og får lys i ladelampe, men det var til ingen nytte.
Vi fikk rett å slett ikke strøm til batteri!

Ikke vant med tennings spole som skal ligge i olje, så vi fryktet det verste når vi åpnet den siden!
Ringte en venn av meg som holder på å selge deler til MC og som har en del papirer, i tillegg til å ha et hode jeg virkelig misunner han!!
Slike kloke hoder tar man meget godt vare på :notworthy:

Når han kommer innom så spør han om vi får strøm til batteri, det gjorde vi ikke.
Han kobler til Fluke og måler over 14,5 volt på batteri når jeg starter den :oh
Sjokkert er understatement of the year, for å si det mildt.
Vi målte flere ganger og den lader til batteri så det gnistrer etter :)
Her kan det ligge en feil å lure, som kan spille meg nok et underfundig puss i nærmeste fremtid.

For å gjøre en lang historie relativ kort, så er det 2 problemer (bagateller) som gjenstår å løse.

1.) sykkel stopper når jeg setter lysbryter på OFF.
Alt virker 100% når jeg setter på parklys eller kjørelys.

2.) tilbakemeldingen som får ladelampe til å slukke, der er det noe muffens i "motor unit" eller den boksen som alle kablene fra instrumentpanelet er tilkoblet.
Nærmere bestemt er det den grønne kabelen med røde stripen som ikke får strøm, slik at ladelampe ikke slukker som den skal.
Målte relativ høy motstand i den kabelen.
Er redd den "motor uniten" koster mer enn det smaker på en så gammel sykkel, så om det går som det ser ut nå, skal den få lov til å leve sine dager sammen med meg uten pære til ladelampe.

Begge deler er bagateller jeg tror jeg kommer til å overse, inntil det blir vinter eller det blir et problem av dette.
Lyspære til ladelampe kan tas ut eller sette inn en av de defekte.
Om sykkel stopper når jeg slår av lyset, så vet jeg ihvertfall om lyset står på eller ei når jeg kjører :thumleft
En stoooooor takk til, Geir og Thomas, for all hjelp og bistand i dag!


Litt grubling og historie fra dagen i dag:
Når vi skal plukke fra hverandre deksel til dynamo, så kommer det olje ut av bunnen og vi står der som to store spørsmålstegn!
Det skal jo være tørt i en tennspole, det er min gamle erfaring.
Når vi ser på andre siden så ser vi ikke spor etter olje på motor, ei heller når vi legger den litt på siden!
Stikker en skrutrekker forsiktig ned i motor fra oljepåfylling men ser ikke antydning til en dråpe olje.
Har oljen rent inn i tennspole og kortsluttet alt som er?
Er simring til veivaksel defekt?
Mange rare tanker i hodet og en kaffe/røykepause var påkrevet!
Selv naboen kunne høre vi tenkte, det er jeg overbevist om.
Når Thomas kommer så går alt lekende lett og han forklarer oss at slik skal det være på de motorene der.
Innsats til starter, tennspole og drev som driver motor ligger i samme oljebad som motor.
Pluss kabel fra tennspole via regulator har ingen sikring, der burde jeg sette en 30aH sikring fikk jeg streng beskjed om, og slik blir det.

I morgen blir det å sette sammen alle deler og fylle på olje.
Tar turen innom Biltema på tirsdag sammen med en liten liste over ting jeg skal ha.
Nytt multimeter å ha med på turene kan være lurt, vet aldri når sykkelen slutter å lade.
Ny batterilader trengs, for den 2,7aH laderen virker ikke.
Silikon spray, du verden å god gli det gir i forhold til WD40 og de andre smøre/rense sprayene jeg har liggende!
Varmeholker er utrolig godt å ha nå som det begynner å bli veldig kaldt å kjøre.
TDM til broderen er som natt og dag å kjøre, med og uten Biltema varmeholker nå som det er relativt kaldt å kjøre på kvelden.
Mye sort plast på GSX som er lysgrå etter at solens tann har bitt seg gråe merker over 22 år, har blitt anbefalt Turtle Bumper Polish siden den er sort.
Ble ikke anbefalt Bumper Shine som var blank, som holder nøyaktig 2 vask, men som var lett å påføre.
Vet ikke om det er noen som har tips å komme med der?
Diesel til å rense kjede og en av de anbefalte "Chain Wax" versjonene jeg leste i en annen tråd står på listen min.
Må sørge for at sykkelen får det litt bedre i mine hender, enn når jeg kjøpte den av min (forhenværende)venn.
(Påsto at det var nylig skiftet olje og filter, den var tom for olje og det lille som var der var ikke fra i år, for å si det forsiktig. Det kunne resultert i fullt havari på motor! Usikkerhet er en ting, direkte løgn en helt annen historie! Slik gjør man ikke mot venner eller ukjente!!)
Er mye å ta tak i til våren.
Inntil den tid får jeg sørge for at min innsats ikke gjør ting verre.

Når alt kommer til alt, så sitter jeg igjen med mye verdifull erfaring og har fått mye bedre kjennskap til sykkelen og dens virkemåte.
En erfaring jeg ikke ville vært foruten, rett og slett!
Nå er jeg mye bedre rustet om problemer skulle oppstå.
Det er nesten like moro å skru på en gammel traver, som det er å kjøre den :janikk

En stor takk til alle som har involvert seg i min frustrasjon og sykkelens problemer.
Håper vi en vakker dag møtes IRL og kan slå av en hyggelig prat ;)
MC jeg har lyst til å prøve: Boss Hoss - HD Elektra Glide Ultra Classic (CVO), Road King & Screaming Eagle Ultra Classic - Honda GoldWing GL1800 - Indian - Kawasaki VN1700 Voyager - Millyard Viper 10 - Norton - Suzuki GSX1300 B-KING, GSX1300R Hayabusa & VLR1800 Intruder - Triumph - Victory Vision Tour - Y2K - Yamaha FJR1300, V-Max & XV1900 Midnight Star.
Har hatt: 89 Honda CBR1000F, 94 Honda CBR1000F, 00 Honda CBR1000F, 02 Honda ST1100 Pan European, 01 Honda XL1000V Varadero, 87 Suzuki GSX1100EF, 76 Suzuki GT550 og 87 Yamaha XT350.
Anbefalte linker: http://www.bilsport-mc.no - http://www.classicsuzuki.no - http://nmcu.org

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av cheron »

Fantastisk!! :D:D:D

Jeg gapskratte.. Vindfjelltunet, Vormsund, Høk, Forumtreff.. Du har bare med å møte opp ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Rotekoppen
Innlegg: 30
Registrert: 22 aug 2009, 22:40
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1100EF 87

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Rotekoppen »

cheron skrev:Fantastisk!! :D:D:D

Jeg gapskratte.. Vindfjelltunet, Vormsund, Høk, Forumtreff.. Du har bare med å møte opp ;)
Blir Tyrigrava til onsdag, om været er med meg og jeg får sykkelen til å gå som den skal.
Har lyst til å bue og klappe det jeg mener og står for, i den politiske debatten de skal ha der.
Neste onsdag skal jeg ha med eksosrypa og håper at broderen blir med en tur, er alt for lenge siden jeg har vært på Tyrigrava!
Kjenner vel ikke en eneste sjel der lenger.
Litt mye som henger over mitt hode for tiden, til at jeg kan ta den helt ut og bli med på større treff i år.
Neste år blir det forhåpentligvis andre boller ;)
Sitter med tanker om vestlands ferie neste år, se om jeg får dekket et større område fra vest til øst og alt i mellom som er av interesse.
Snike inn ett eller annet treff på turen hadde vært knall.
MC jeg har lyst til å prøve: Boss Hoss - HD Elektra Glide Ultra Classic (CVO), Road King & Screaming Eagle Ultra Classic - Honda GoldWing GL1800 - Indian - Kawasaki VN1700 Voyager - Millyard Viper 10 - Norton - Suzuki GSX1300 B-KING, GSX1300R Hayabusa & VLR1800 Intruder - Triumph - Victory Vision Tour - Y2K - Yamaha FJR1300, V-Max & XV1900 Midnight Star.
Har hatt: 89 Honda CBR1000F, 94 Honda CBR1000F, 00 Honda CBR1000F, 02 Honda ST1100 Pan European, 01 Honda XL1000V Varadero, 87 Suzuki GSX1100EF, 76 Suzuki GT550 og 87 Yamaha XT350.
Anbefalte linker: http://www.bilsport-mc.no - http://www.classicsuzuki.no - http://nmcu.org

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av AJ »

Rotekoppen skrev: Blir Tyrigrava til onsdag, om været er med meg og jeg får sykkelen til å gå som den skal.
Har lyst til å bue og klappe det jeg mener og står for, i den politiske debatten de skal ha der.
Ojsann!
Den politiske debatten er allerede til onsdag? :eh
Da kan det være greit å ta seg en tur. Politisk debatt med engasjert publikum er aldri å forakte?
Kanskje ikke all verdens folkeopplysning i slike debatter, men at det lett kan bli tidvis morsomt 'brød & sirkus' er det vel liten tvil om :knegg
Blir i så fall sikkert ikke alene på 'Grava-plassen... :-|

Mener å vite at Fidel her på Forumet skal lede debatten... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av ejs »

:[-o<

Hei
Jeg tror ikke det er ladelampe på EF ,n.
Det er vel som på Kawasakien..
Nivåføler for batterielektrolytt.
(kikka på et koblingssjema på nettet.EF us version)
På kawasakien må sensorledningen ha mer enn +6volt for å slukke lampa..
3.cella på batteriet.Jeg har Gelbatteri uten uttak til sensoren.så jeg laget en spenningsdeler og koblet
sensor til den.Da tenner lampa dersom batterispenninga blir under 12volt.(da gjør den noe nyttig) :thumleft :thumleft
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Rotekoppen
Innlegg: 30
Registrert: 22 aug 2009, 22:40
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1100EF 87

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Rotekoppen »

ejs skrev::[-o<

Hei
Jeg tror ikke det er ladelampe på EF ,n.
Det er vel som på Kawasakien..
Nivåføler for batterielektrolytt.
(kikka på et koblingssjema på nettet.EF us version)
På kawasakien må sensorledningen ha mer enn +6volt for å slukke lampa..
3.cella på batteriet.Jeg har Gelbatteri uten uttak til sensoren.så jeg laget en spenningsdeler og koblet
sensor til den.Da tenner lampa dersom batterispenninga blir under 12volt.(da gjør den noe nyttig) :thumleft :thumleft
Du hadde helt rett!
Hadde mine mistanker, men den pluggen passer ikke inn på Yuasa batteriet, så jeg turte ikke teste det før nå i kveld.
Så fort jeg slipper pluggen ned i batteriet så slukker ladelampe.
Takk for tipset.

Da er det bare en ting som gjør meg en smule forvirret.
Hvorfor stopper sykkel når jeg slår av lyset???
Virker på samme måte som en nødstopp i praksis.
Det er da eneste utfordringen jeg står ovenfor, takket være dere her på forumet, venner og familie :notworthy:

Sykkelen har fått 2 liter motorolje i dag.
Broder kom innom og hjalp meg med kåpene, det er kinkig å ta alene så jeg er glad han kom innom.
Lyspærer er ikke lett å få tak i, gitt.
Må demontere halve overdelen av kåpa for å komme til instrumentpanel, så det er trist jeg ikke fikk byttet alle lyspærer i dag.
Sykt barn har gjort at jeg ikke fikk montert alt i dag, men i morgen er atter en dag:-)
Ha en trivelig kveld alle sammen.
MC jeg har lyst til å prøve: Boss Hoss - HD Elektra Glide Ultra Classic (CVO), Road King & Screaming Eagle Ultra Classic - Honda GoldWing GL1800 - Indian - Kawasaki VN1700 Voyager - Millyard Viper 10 - Norton - Suzuki GSX1300 B-KING, GSX1300R Hayabusa & VLR1800 Intruder - Triumph - Victory Vision Tour - Y2K - Yamaha FJR1300, V-Max & XV1900 Midnight Star.
Har hatt: 89 Honda CBR1000F, 94 Honda CBR1000F, 00 Honda CBR1000F, 02 Honda ST1100 Pan European, 01 Honda XL1000V Varadero, 87 Suzuki GSX1100EF, 76 Suzuki GT550 og 87 Yamaha XT350.
Anbefalte linker: http://www.bilsport-mc.no - http://www.classicsuzuki.no - http://nmcu.org

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Intruder »

Pollti skrev:Biltema lader, er det en sånn en som ser ut som en batterieliminator ? Jeg har BilXtra saken, den gir 1A og er akkurat det som skal til. Har du 9Ah batteri skal du lade i 9 timer, har du 12 Ah batteri skal du lade i 12 timer. Osv osv osv
Men det viktigste er tross alt riktig væskenivå i batteriet og syrevekt. Folk måler så masse volt på batteriet også sier det klonk i starteren også er batteriet tomt. Har du god syrevekt så tåler batteriet belastning, men det er visst tungt å få inn i nøtta for mange. :orefk Jeg sikter ikke til noen i denne tråden men til naboen min, han skjønner det i hvertfall ikke. :knegg
Jeg vet også om en som kjører Suzuki Intruder....... :bananas :lol :banansplit
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1596
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Kjellrf »

På eldre GSX'er og sånt går den ene ledningen fra statoren koblet til lysbryteren.
Når du kjører uten lys, er denne frakoblet, mens når du kjører med lys, kobles også denne til, for mer ladestrøm.
Kan være noe tull her.

Eller er både stator og laderegulator svake punkt på disse GSX'ene. Statoren ryker engang iblant, pga varm olje som trekker inn i viklingene og løser opp lakken=kortslutning i stator.
Anbefales å kjøre med mest mulig olje på motoren, for bedre kjøling av stator.
Måles som så: alle de tre viklingene skal ha lik (lav) ohmverdi mellom hverandre, og ikke kortslutning til jord. Start sykkelen og mål vekselstrømmen ut (kobl fra regulatoren, bare løse ledninger). Skal ligge på ca 80-90 Volt mellom alle tre.

Regulatoren ryker hver gang du kjører med dårlig batteri.

Ellers skal gelbatterier ikke lades mer enn 10 timer om gangen. Ved lengre tids ladning, går cellene varme, og de kortslutter. Står vel ofte på batteriene,det. Ihvertfall hvis du har Yuasa.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av ejs »

:vs :vs

Et forum som jeg brukte mye når jeg hadde Suzuki GS1000GLx.. :scratch
http://WWW.thegsresources.com" onclick="window.open(this.href);return false; :scratch
Bilde
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Rotekoppen
Innlegg: 30
Registrert: 22 aug 2009, 22:40
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1100EF 87

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av Rotekoppen »

Kjellrf skrev:På eldre GSX'er og sånt går den ene ledningen fra statoren koblet til lysbryteren.
Når du kjører uten lys, er denne frakoblet, mens når du kjører med lys, kobles også denne til, for mer ladestrøm.
Kan være noe tull her.

Eller er både stator og laderegulator svake punkt på disse GSX'ene. Statoren ryker engang iblant, pga varm olje som trekker inn i viklingene og løser opp lakken=kortslutning i stator.
Anbefales å kjøre med mest mulig olje på motoren, for bedre kjøling av stator.
Måles som så: alle de tre viklingene skal ha lik (lav) ohmverdi mellom hverandre, og ikke kortslutning til jord. Start sykkelen og mål vekselstrømmen ut (kobl fra regulatoren, bare løse ledninger). Skal ligge på ca 80-90 Volt mellom alle tre.

Regulatoren ryker hver gang du kjører med dårlig batteri.

Ellers skal gelbatterier ikke lades mer enn 10 timer om gangen. Ved lengre tids ladning, går cellene varme, og de kortslutter. Står vel ofte på batteriene,det. Ihvertfall hvis du har Yuasa.
Stator er ny og måler veldig bra..
Regulator er ny..

Det som forundrer meg veldig nå, er at det ladet godt over 14 volt når jeg kledde sykkel naken..
Det vil si, uten tank, sete og side deksler..
Så jeg var sikker på at den var frisk nok til lengre turer, men der tok jeg feil :ills
Når jeg hadde kjørt rundt 100km kom problemet tilbake, for når jeg skulle starte på starter var det ikke nok strøm ](*,)

For å resonnere litt tilbake til dagen jeg målte over 14 volt på batteri..
Kjørt med lys hele tiden, inkludert blink og brems..
Startet 8-10 ganger, den ene gangen litt lenge pga jeg måtte sette over til reservetank..
3 turer lokalt med start 2 og 3 ganger..
En lengre tur på ca 110km med en liten stopp rett før jeg kom frem, det var da den ikke hadde nok strøm til å dra starter rundt.

Jeg spørger så; er dette et forbruk som tyder på at den ikke har ladet noe siden jeg monterte alt, eller tilsier forbruket at den har ladet litt innimellom.?

Jeg må få tak i, Thor, på Elpack og høre om han har litt tid å avse til meg..
Får bare gnagsår i hodet nå.........
MC jeg har lyst til å prøve: Boss Hoss - HD Elektra Glide Ultra Classic (CVO), Road King & Screaming Eagle Ultra Classic - Honda GoldWing GL1800 - Indian - Kawasaki VN1700 Voyager - Millyard Viper 10 - Norton - Suzuki GSX1300 B-KING, GSX1300R Hayabusa & VLR1800 Intruder - Triumph - Victory Vision Tour - Y2K - Yamaha FJR1300, V-Max & XV1900 Midnight Star.
Har hatt: 89 Honda CBR1000F, 94 Honda CBR1000F, 00 Honda CBR1000F, 02 Honda ST1100 Pan European, 01 Honda XL1000V Varadero, 87 Suzuki GSX1100EF, 76 Suzuki GT550 og 87 Yamaha XT350.
Anbefalte linker: http://www.bilsport-mc.no - http://www.classicsuzuki.no - http://nmcu.org

mekkern
Innlegg: 7588
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: EL-problem på Suzuki GSX 1100EF

Legg inn av mekkern »

Tror du har en feil et sted... :scratch skal jo ikke stoppe når du slår av lyset.....dessuten lader den nok ikke skikkelig når du har på lyset mistenker jeg...har du målt om det er litt vekselstrøm i ladestrømmen? da kan regulatoren ha kvelda selv om du får Volt nok...hvis noen av diodene har kvelda kan en tredjedel av pulsene ha AC,da vil batteriet tappes og tenninga kan fuske selv om lyset lyser...

Ellers ville jeg sjekket ALLE kontakter en runde til for å eliminere kontaktfeil...

hvis du ikke bor jævlig langt unna Lier kunne jeg jo tatt en titt...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar