bulk i tank

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: bulk i tank

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 12 sep 2018, 20:54 En lokal oppretter og lakkerer som er rimelig, antydet 4000 NOK for å rette, og senere lakkere bulken som er avbildet.
Jeg antar det har lite for seg å forsøke feks dette; https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000038412
Et brukbart alternativ ser ut til å være dette: https://japan.webike.net/products/21226952.html .
Noen som kjenner til leverandører av alternativer?
Evt har erfaring med fjerning av bulker av liknende karakter?
Mislykket reparasjon vha Biltema-verktøy bidro til at jeg kjøpte en såkalt "tank end" produsert av Magical Racing, handlet hos Webike japan.
Utseendet hos løsningen kan nok diskuteres, men bulken synes i alle fall ikke lengre.
honda2.jpg
honda1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh

-gsx750_80

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: bulk i tank

Legg inn av cannon »

God løsning det er. Ser veldig bra ut:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: bulk i tank

Legg inn av Bjerknez »

4.000 er da ikke så galt for oppretting og lakkering?

Tror jeg glatt hadde valgt dette fremfor å «skjule» bulken med folie.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: bulk i tank

Legg inn av dypen »

Helt enig, 4000,- for retting / lakk av en som kan sakene er mye bedre en å suse bort penger på utstyr som ikke funker med resultat du ikke er fornøyd med. Lakken må du kanskje sette bort uansett ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: bulk i tank

Legg inn av gsx750_80 »

cannon skrev: 22 apr 2019, 07:36 God løsning det er. Ser veldig bra ut:)
Jo takk, begynner å venne meg til den.. La til en tankpad i tillegg, siden jeg var usikker på hvor
lett det ble skraper i "tank end". Tankpad fra Biltema var ganske så elastisk, og ser ut til å ha formet seg til underlaget uten at det ble bobler eller folder. (Det samme kan ikke sies om en
"original" tankpad jeg monterte på en Ninja 250R i sin tid.)
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: bulk i tank

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev: 22 apr 2019, 09:54 4.000 er da ikke så galt for oppretting og lakkering?

Tror jeg glatt hadde valgt dette fremfor å «skjule» bulken med folie.
Ikke sikkert 4000 var så ille. Har ikke så mye greie på prisnivå for slikt arbeid.
Det er ikke folie som skjuler bulken, men en "tank end" som er støpt i et eller annet plastmateriale. En Biltema tankpad er lagt oppå. Jeg har bilder av bulken i tanken, som jeg vil vise ved evt salg av sykkelen.
"Tank end" er lett å fjerne, slik at bulk kan rettes i framtida, om det skulle bli aktuelt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: bulk i tank

Legg inn av Bjerknez »

Hvis det er 4.000 for hele jobben med retting av bulk samt lakkering synes jeg dette er en veldig god pris. Jeg ville nok glatt gjort dette, tror jeg.

Nå kommer selvsagt verdien på sykkelen inni bildet også. Hvor mye sykkelen betyr for deg og hvor viktig det føles å bruke 4 laken på dette. Hvis det bare er en «brukssykkel» som skal eies til den dør, så er det jo ikke så farlig kanskje. Dette er jo en avgjørelse man selv må ta.

Men isolert sett synes jeg prisen var ganske hyggelig... hvis ovenstående stemmer.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: bulk i tank

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev: 22 apr 2019, 21:46 Hvis det er 4.000 for hele jobben med retting av bulk samt lakkering synes jeg dette er en veldig god pris. Jeg ville nok glatt gjort dette, tror jeg.

Nå kommer selvsagt verdien på sykkelen inni bildet også. Hvor mye sykkelen betyr for deg og hvor viktig det føles å bruke 4 laken på dette. Hvis det bare er en «brukssykkel» som skal eies til den dør, så er det jo ikke så farlig kanskje. Dette er jo en avgjørelse man selv må ta.

Men isolert sett synes jeg prisen var ganske hyggelig... hvis ovenstående stemmer.
Vedkommende som skulle ha 4000 for retting og lakkering er nok ikke av de dyreste.
Han fikset rust i kanal på en bil jeg har, og lakkerte, for noe over 3000 (med moms og kvittering), der det lokale Toyota-verkstedet skulle ha 15 000.
Lakkereren benyttes også av et av trøndelags mest suksessfulle bruktbilfirma, så jeg tror nok
han kan sine saker.
Du er inne på noe sentralt når det gjelder relasjonen til sykkelen. Dette er en "brukssykkel",
som jeg fikk for ca 2/3 av normal pris på finn.no , så dermed har det ikke betydd like mye
å få den tipp topp. 4000.- ville vært 16-17 % av det jeg betalte for den..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: bulk i tank

Legg inn av Bjerknez »

Da tenker jeg nok muligens du gjorde rett i valget ditt :)

Svar