Styr unna Yamaha Vinterbro

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Bjerknez »

Da tror jeg vi har oppfattet og lest dette på forskjellige måter.... Uansett... en sak som er oppklart for min del *mas

Jeg har bare min lokale pusher som grunnlag for sammenligning her. For meg er uansett Speed MC mitt valg så lenge jeg kjører BMW :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 25 apr 2019, 11:11 Da tror jeg vi har oppfattet og lest dette på forskjellige måter.... Uansett... en sak som er oppklart for min del *mas

Jeg har bare min lokale pusher som grunnlag for sammenligning her. For meg er uansett Speed MC mitt valg så lenge jeg kjører BMW :thumleft
Hvis jeg får samme pris på Speed som deg blir det nok der. Jeg fikk svar på mellom 3000 og 3500 fra MC Oslo.

Får du mulighet til å prøvekjøre andre sykler på Speed mens du venter?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Bjerknez »

Får du mulighet til å prøvekjøre andre sykler på Speed mens du venter?
Jeg gjorde vertfall det en gang. Har ikke spurt siden, da det er krakker på utsiden der borte, gratis kaffe og stort sett en del folk å skravle med :)

Men jeg tror ikke dem er så vanskelige på det... Kommer kanskje litt ann på om dem faktisk har demosykler etc. Aner ikke :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av xyvind »

Jeg har tatt en service på Speed. For det første har de timeavtaler, så jeg kunne møte opp til servicen som skulle være kl 15.30. Det var en kjempevarm sommerdag, og himmelen åpna seg på vei fra Oslo, så jeg trengte en tørr t-skjorte da jeg kom frem og gikk og så litt på sortimentet for å kjøpe ei skjorte. Endte opp med å få ei Speed-skjorte gratis, da hun som jobba i den avdelingen skjønte at jeg hadde blitt våt på vei ned dit for service på sykkelen
Jeg fikk prøvekjøre en Yamaha MT-10 demosykkel, også fikk jeg prøve en ansatt sin private BMW R1200R fordi han mente jeg bare måtte prøve den også har de kaffe og en avslappet atmosfære. Jeg kan bare anbefale Speed i hvert fall.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Rune75 »

xyvind skrev: 26 apr 2019, 11:31 Jeg har tatt en service på Speed. For det første har de timeavtaler, så jeg kunne møte opp til servicen som skulle være kl 15.30. Det var en kjempevarm sommerdag, og himmelen åpna seg på vei fra Oslo, så jeg trengte en tørr t-skjorte da jeg kom frem og gikk og så litt på sortimentet for å kjøpe ei skjorte. Endte opp med å få ei Speed-skjorte gratis, da hun som jobba i den avdelingen skjønte at jeg hadde blitt våt på vei ned dit for service på sykkelen Bilde
Kanskje hun syntes det ble vanskelig å gjøre jobben sin når du spradet rundt i en wet t-shirt :eh

travelegil
Innlegg: 1
Registrert: 17 sep 2019, 12:52
Motorsykkelen din: xv950r

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av travelegil »

Jeg ser at jeg ikke er den eneste som sliter med denne bedriften.
For 3 år tilbake, kjøpte jeg en splunka ny Yamaha (dog ikke fra Vinterbro). Ettersom Kalbakken er mellom bosted og arbeidsplass, var det nærliggende og benytte meg av Yamaha Vinterbro. I dag kom jeg til smertegrensen og jeg klarer ikke å foholde meg til denne bedriften mer. Følelsen av å bli lurt, ranet og bedratt er så stor at de med høyeste sansynlighet aldri vil komme til å gjenvinne min tillitt til dem.
Les gjerne min anmeldelse av dem på Google (Egil Berntzen). Her vil jeg holde hendelsesforløpet fortløpende oppdatert og jeg håper på tilbakemeldinger fra andre MC-folk om denne bedriften (også de som har et positivt forhold til dem).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Bjerknez »

Det rare er at det er veldig stor kontrast på tilbakemeldingene på Google. Enten er dem dritdålig fornøyd (en stjerne) eller så er det helt supert (fem stjerner)

Litt merkelig...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 17 sep 2019, 15:21 Det rare er at det er veldig stor kontrast på tilbakemeldingene på Google. Enten er dem dritdålig fornøyd (en stjerne) eller så er det helt supert (fem stjerner)

Litt merkelig...
Hvor finner jeg Yamaha Vinterbro tilbakebakemeldingene på Google? Direkte link ville vært fint... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Bjerknez »

Bare skriv Yamaha Vinterbro, og se til høyre
Skjermbilde.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av AJ »

Aha... så enkelt, ja :redface .
Jeg tenkte nok litt feil for dette visste jeg jo... :P
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 17 sep 2019, 15:21 Det rare er at det er veldig stor kontrast på tilbakemeldingene på Google. Enten er dem dritdålig fornøyd (en stjerne) eller så er det helt supert (fem stjerner)

Litt merkelig...
Er det merkelig?

Det å legge inn en review krever et visst engasjement, da enten i positiv eller negativ retning. De som er sånn helt OK fornøyd gidder nok ikke bruke energi på å poste det på nettet...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Bjerknez »

Greit nok det, men det betyr i såfal att de aller fleste er fornøyd med Yamaha Vinterbro. Hvis man er på det jevne hvis man IKKE legger igjen tilbakemelding, så er det ut fra det du sier ikke særlig mange som er direkte missfornøyde... ?

Det var det jeg syntes var rart.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 17 sep 2019, 17:15 Greit nok det, men det betyr i såfal att de aller fleste er fornøyd med Yamaha Vinterbro. Hvis man er på det jevne hvis man IKKE legger igjen tilbakemelding, så er det ut fra det du sier ikke særlig mange som er direkte missfornøyde... ?

Det var det jeg syntes var rart.
Skjønner...

Tja det er jo vanskelig å si. Men det er vel en del som kjører Yamaha her inne og om "alle" var missfornøyde mistenker jeg at vi vill hørt mer om det. Men mulig jeg tar feil.

De har for øvrig rundt 50 reviews på google. Antar de har solgt langt mer en 50 sykler :P Det er rett og slett vanskelig å si noe konkret om det reell kundetilfredshet basert på googles verdier.

EDIT: Jeg har ingen erfaring med Yamaha Vinterbro selv og har ikke til hensikt å motsi de som ikke er fornøyd. Det at enkelte (eller mange) av kundene er misfornøyde er i alle tilfeller sant.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Rune75 »

Jeg har aldri lagt inn/igjen en anmeldelse på nett, men det er da jaggu mange steder jeg har handlet, eller tenkte å handle, som jeg er direkte dritmisfornøyd med. Orker ikke styre med noe anmeldelse av den grunn. Sikkert mange som meg - ihvertfall noen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Bjerknez »

Skal jeg synse litt, så virker det som om det er veldig opp og ned. Ujevn kundeservice. Det kan jo være interne problemer som skyldes dette. Kanskje er det også knyttet til kun en person. Som oftest er vel det sjefen, siden det er han som har det økonomiske ansvaret etc.

Kan være at de ansatte er fanget på egen arbeidsplass og oppfører seg dårlig mot sin vilje. Ikke vet jeg. Jeg kjøpte cruiseren min på Yamaha Vinterbro, og det gikk vertfall uten problemer. Fikk også med en god del utstyr. Hyggelige de jeg snakket med vertfall. En annen gang var dem de eneste som kunne hjelpe meg da jeg sårt trengte nye bremseklosser forran på cruiseren før ferien. Dem heiv seg rundt, og han ene kjørte og hentet ett sett klosser som passet min sykkel i nærheten.

Jeg fikk nok ingen rabatt, men følte dem slang seg bra rundt for å hjelpe meg.

Uten at jeg betviler at andre har hatt motsatt erfaring selvsagt.

Svar