Slip on eksos til BMW R1200R

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Nicolay
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2018, 08:20
Motorsykkelen din: Kawasaki

Slip on eksos til BMW R1200R

Legg inn av Nicolay »

Hei. Er blitt stolt eier av en BMW R1200R 2017 mod😊. Noen her inne med erfaringer og som kan anbefale en slip on potte som fremhever den herlige lyden enda mer? Foreløpig fryder jeg meg over den originale potta, men med tiden vil jeg kanskje spandere på en slip on :D

Det ser ut som flesteparten går for akrapovic...

Alle innspill tas imot med takk😉

Nicolay
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2018, 08:20
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Slip on eksos til BMW R1200R

Legg inn av Nicolay »

Noen med erfaring med akrapovic euro 3 slip on VS den nye sorte euro 4 potten?

Sykkelen er en euro 4 sykkel, men vurderer euro 3 potten da den har uttakbar db killer og gir litt mer effekt. Hvordan foregår prosessen hvis man blir stoppet i "lydkontroll" langs landeveien. Er det slik at man må fremvise sykkelen på vegstasjon i etterkant hvis de finner at lyden er høyere? Måles det utslipp etc? Bare spør da disse slip on pottene /eurokravene tar utgangspunkt i utslippskrav og lydnivå. :)

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Slip on eksos til BMW R1200R

Legg inn av JanK »

Hva med SC Project, fantastisk lyd, gode priser, aldri fått klager :twothumbs:

Alle er Euro 4

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Nicolay
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2018, 08:20
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Slip on eksos til BMW R1200R

Legg inn av Nicolay »

SC Project må sjekkes ut. Er dette noe som kan skaffes gjennom deg? Gir denne noe økt effekt? Det jeg føler mange sier ift Euro 4 pottene, er at de ikke gir noe bedre lyd enn original eksos, men anbefaler euro 3 hvor en ofte har mulighet for uttakbar db killer og at de har noe bedre lyd/effekt i utgangspunket. Har SC sine Euro 4 modeller til min 2017 mod uttakbar DB killer som er lett og fjerne/sette inn :)? I så fall er det meget aktuelt :) Kunne ikke finne noen dynograf for disse modellene? Er vel SC1-R som er mest aktuell i så fall.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Slip on eksos til BMW R1200R

Legg inn av Dansekris »

Uttagbar dbkiller er en forutsetning for meg hvert fall.

Jeg ville rett og slett tatt sjansen på å kjøre uten. Det er ikke verre enn at man blir stoppet i teknisk kontroll og blir bedt om å vise på SVV.
Da kommer du enten med dbkiller montert og alle papriene de krever (som man får med) eller så smekker du på originalpotta før du kjører opp.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Slip on eksos til BMW R1200R

Legg inn av JanK »

Nicolay skrev: 09 mai 2019, 11:28 SC Project må sjekkes ut. Er dette noe som kan skaffes gjennom deg?
Ja, de produserer på bestilling.
Nicolay skrev: 09 mai 2019, 11:28 Har SC sine Euro 4 modeller til min 2017 mod uttakbar DB killer som er lett og fjerne/sette inn
DB killer kan dessverre ikke fjernes

Svar