En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av L M »

Hoi!

Det er fort gjort at man kun deler negative opplevelser med butikker og serviceytere generelt, så jeg tenkte jeg kjapt skulle rette en stor takk til AGM på Borgenhaugen for hjelpen jeg fikk i forbindelse med en bryter på min Street Triple RS. Joysticken til menyen begynte nemlig å bli litt trøblete, og helt ærlig gruet jeg meg litt til å begynne prosessen med å få dette reparert. Garantisaker er ikke alltid bare bare, man vil gjerne påvise at feil ikke skyldes bruken (f.eks. høytrykkspyler på maksimus rett i bryter), så jeg så ikke akkurat frem til dette.

Sendte AGM en mail der jeg forklarte hva som var problemet, og spurte samtidig "hvordan går vi frem for å løse problemet?".
Fikk svar samme dag der det ganske enkelt stod "ny bryter er bestilt, når kan du komme for å få den byttet?", og en del av meg tenkte nå at jeg muligens måtte ta krangelen hos AGM når byttet var gjort. Sånn har det liksom blitt, at man nærmest forventer at det må diskuteres og krangles. Servicetid ble avtalt, klokken 15 den 26/4.

Klokken 14 var jeg på plass. Har ganske lang kjørevei til AGM, bor selv på Hadeland, så jeg dro i god tid. Parkerte sykkelen, og oppdager da at skiltet mitt er borte. Det har knekt fullstendig av, skiltfestet er også borte. Henvendte meg til en særdeles hyggelig kar som jeg husker at hadde førstegangsservice på sykkelen min, hvor jeg forklarte at skiltet var borte, og at det jo var ganske kjipt.
"Vi ordner et nytt i papp til deg, så går det nok fint om du blir stoppet!". Etter endt service har jeg altså fått ny bryter, et skilt i hvit papp med tykk tusj, klar skrift, i en ny skiltholder fra AGM, stripset fast og deretter teipet over i klar teip "i tilfelle du møter regn på vei hjem". I tillegg begynte de på sykkelen kort tid etter ankomst, til tross for at jeg jo egentlig var der en god time for tidlig.

Så kom sannhetens time, og med en liten klump i magen spurte jeg "hva skylder jeg?".

- Ingenting, det er garantisak det her.
- Men skiltfestet og jobben der da?
- Nei nei, det er service det.

Det er kanskje en simpel gest av AGM, men jeg stod to timer unna hjemme uten skilt, og tanken på å lage eget hadde ikke en gang falt meg inn. At de tok seg bryet med å lage noe så forseggjort er fantastisk. Kan ikke gjøre annet en å anbefale AGM på alle mulige måter. Vel verdt turen, hver gang.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av Bjerknez »

Selv om dette i utgangspunktet bare skulle mangle, så er det som du sier slett ikke alltid man opplever prosessen like enkelt bestandig. Dette koster jo ikke forhandler (Graarud Motor) noe som helst da dem fakturerer produsent for oppdraget hvis sykkelen er under 3 år gammel. Det dem gjør med skiltet er jo egentlig litt mer imponerende og det KAN faktisk kalles god service i ordets rette forstand.

Men Graarud Motor har veldig godt rykte på seg. Har selv ikke brukt dem i garantisaker, men jeg handlet en sykkel der for noen år siden og har alltid vert veldig fornøyd med servicen jeg har fått der.

Det ENESTE dem kunne gjort bedre i det tillfellet du beskriver her som ikke hadde kostet dem en eneste kalori eller krone, er å opplyse i mailen du fikk at dette ble dekket av garantien, (hvis ikke det ble påvist skade fra utsiden) slik at du slapp og overføre hele sparekontoen i tilfelle. Da blir man mer avslappet.

Tror du finner ytterst få som er missfornøyd med dem :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av Olav K »

Har handlet to nye sykler av Graarud, og hadde de forhandlet BMW hadde det blitt den 3. nå straks.
Og jeg bor 50 mil unna, på Vestlandet.

Alltid super service med et smil, både i butikken og på verkstedet.
har inntrykk av at de virkelig tenker langsiktig, med å holde kundene fornøyd både ved salg av sykkel, og service/oppfølging i etterkant.

Også delesalg/stæsj har de hyggelige priser på, og OFTE har jeg fått (f.eks Rizoma) billigere der enn på nettet.

Det er iallefall min udelt positive erfaring med dem...

Tommel opp
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av Toven »

Hadde trøbbel med en AGV hjelm som jeg kjøpte hos dem. God stund etter kjøp og første gang jeg brukte den på tur hvor det kom regn. Vann rant inn på innsiden gjennom ventilasjonen på toppen av hjelmen, og nedover visiret som gjorde sikten relativt dårlig kan man si..

I utgangspunktet, som jeg forstod det som, var det egentlig ikke en sak for bytte av hjelm. Jeg ønsket å bytte til annet merke istdenfor en ny hjelm av samme type. Men, de gjorde litt magi med importør og jeg fikk retur på nevnte hjelm som jeg også slapp å sende i retur. Jeg kunne bare klippe hakestropp og sende bilde. Så fikk jeg penger i retur og kjøpte en annen hjelm.

Har også erfaring med at de får tak i en del deler billigere enn ebay og annet. Bestilte nylig noen andre størrelser på "cheek-pads" og "center-pad" gjennom de som var billigere enn ebay. I tillegg mulighet til å sende i retur om det ikke passer som tenkt i hjelmen.

Det er og veldig hyggelig å få litt søtsaker og lapp med "takk for at du handlet hos oss" når man bestiller ting :)
Fikk med sist bestilling en buff som var av overraskende god kvalitet! Reklame for de, men sånne småting som er hyggelig :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av AJ »

Slenger meg på her jeg også.
Ingen stor sak, kun en SW-Motech tankveske hvor jeg trodde tankringfestet fulgte med. Det gjorde det ikke. Men en en mail resulterte i at tankringfestet ble sendt i posten utenom vanlig bestillingsrutine, til en lavere pris enn om man skulle bestilt det på ordinær måte.
Rimelig og kjapt ekspedert og med en hyggelig servicevennlig tone, som gjør at jeg ikke vil ha noen betenkeligheter med å handle mer fra denne forhandleren :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av ZZR-Erling »

Så bra! Kjapp respons på mail, kjappt byttet og til og med litt ekstraservice! :twothumbs:

Fikk på høyskolen forklart at ett av kriteriene for god kvalitet, er å få noe man ikke forventet, altså gratis skiltholder,bra!

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av L M »

Kan jo også slenge på at jeg etter kjøpet av sykkel fikk tilsendt kort i posten med bilde av meg da jeg hentet sykkelen, og at jeg nå ved juletider fikk en Triumph buff i julegave. Fantastisk!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av Bjerknez »

Det at man får tilsendt noe som kunde som feks. julegave (selv om det ikke er dyre greine) vitner om at dem tar kundeservice på høyste alvor. Det høres enkelt ut, men har man mange kunder så blir det faktisk litt å holde styr på når slike ting skal sendes ut. Det hadde holdt med et enkelt kort for min del, men det viser uansett at dem offrer seg litt for kundene sine. Sånt liker jeg.

At garantisaker blir tatt tak i ser jeg på som ren selvfølge, men at prosessen skal være så enkel å smertefri som mulig har jeg ikke alltid erfart er like lett over alt. Så at dem gjør denne biten til en lek er veldig bra. Det med skiltholderen er ren service ja, og en jobb dem lett kunne tatt noen hundrelapper for. Men det blir bare smålig synes jeg.

Jeg har til dags dato ikke lest noe negativt om dem. Dem stiller også gladelig opp med premier til meg som jeg kan gi bort til mine lesere via bloggen min. Jeg har overhodet ingen problemer med å bli kunde der igjen, men når jeg gikk over til BMW så måtte det bli sånn dessverre.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av overlay »

Har også god erfaring med AGM.

Fikk byttet samme joystick som deg på min Street Triple. Det er worldwide recall på den pga. vanninntrenging som kan få lysene blant annet til å skru seg av og annen elektronikk gå bananas :)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av jongsanim »

ZZR-Erling skrev: 27 apr 2019, 10:16 Så bra! Kjapp respons på mail, kjappt byttet og til og med litt ekstraservice! :twothumbs:

Fikk på høyskolen forklart at ett av kriteriene for god kvalitet, er å få noe man ikke forventet, altså gratis skiltholder,bra!
Vil skrive under på dette med kommunikasjonen deres.

Jeg opplever å få svar både på søndager og i ferier om det er noe jeg lurer på. Jeg har et firma selv og svarer uansett dag, noe jeg vet at kundene setter pris på ;)

kabaddi
Innlegg: 18
Registrert: 24 des 2018, 09:30
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900 2018

Re: En takk til, og anbefaling av Alf Graarud Motor

Legg inn av kabaddi »

Har også veldig positive erfaringer fra AGM. Kjøpte min første MC (ninja 250) av dem for noen år tilbake. Husker ikke detaljene, men sitter fremdeles igjen med meget positive minner fra handelen. De sendte bilde av meg på nye sykkelen og Kawa kortstokk i posten etter noen dager. Kanskje en liten detalj, men absolutt noe jeg verdsatte. Ser på Triumph for tida. Hvis det blir en T120 så kommer jeg garantert til å kjøpe hos dem selv om jeg bor i Oslo området. AMD setter jeg ikke foten min hos igjen.

Svar