Service i Sverige - påvirker garanti?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service i Sverige - påvirker garanti?

Legg inn av AJ »

Ville vært mye enklere om det hadde stått "fritt verkstedvalg for motorkjøretøy", som selvfølgelig også innbefatter MC...
Men en slik formulering finner man altså ikke... :-k .

Likevel bør det vel være grunn til å tro at dette også gjelder MC.
Alt annet ville forundre meg :scratch .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Service i Sverige - påvirker garanti?

Legg inn av FredrikE24 »

Du vil nok fint kunne benytte samtlige forhandlere som selger og reparerer Yamaha. Noe annet ville bare vært rart.

BMW har også som Kawasaki mulighet for service i hele sitt forhandlernett i henhold til kravene for å opprettholde garanti. Dvs. Uavhengig hvor du er i verden.

Jeg er glad jeg slipper å tenke på såkalt service. Er jo ikke så mye å serve på en motorsykkel egentlig. Det modellspesifikke er greit å få med seg om hva som skal inspiseres/skiftes ved x-antall kilometer. Jeg har imidlertid funnet ut st det meste er litt unødvendig. Skift oljer, bremseklosser ved behov, samt bremsevæske ved faste intervaller og kjør. Etter å ha sett på mine sykler hva forhandlere har utført og tatt seg godt betalt for, så er jeg ikke spesielt imponert. Følger boka gjør det hvertfall ikke alltid. Så det er ikke akkurat mye verdt. Går jeg gjennom min historikk på begge sykler bærer det preg av mye greier som er raskt å gjennomføre og kan faktureres godt for. Såkalt motor-rens feks.

Svar