Honda cb100n 81mod

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
harfur
Innlegg: 16
Registrert: 18 okt 2009, 22:52
Motorsykkelen din: Honda cb100n 81mod

Honda cb100n 81mod

Legg inn av harfur »

Hjelp!

Kan noen hjelpe meg med deler til Honda cb100n 81mod; fothvilere foran, lokk til luftfilterboks og overgang forgasser/luftfilterboks?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av AJ »

harfur skrev:Hjelp!

Kan noen hjelpe meg med deler til Honda cb100n 81mod; fothvilere foran, lokk til luftfilterboks og overgang forgasser/luftfilterboks?
Heisan, harfur!
Og velkommen til Forumet :)

Synes kanskje du har posten denne på litt feil sted... Burde den ikke vært plassert under "Verkstedet...", tro... :-k

Tror jeg flytter'n din, jeg ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av cheron »

http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=16&t=675" onclick="window.open(this.href);return false;

Skal sjekke i morra hva jeg har liggende ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

harfur
Innlegg: 16
Registrert: 18 okt 2009, 22:52
Motorsykkelen din: Honda cb100n 81mod

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av harfur »

Hallo.

Første gang på denne siden, hyggelig med veldig kjappe svar og interesse!

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av cheron »

Bare hyggelig. Har en delesykkel stående på verksted. Men husker ikke helt hva jeg har liggende.

Du trenger bare dissa småtinga altså?
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

harfur
Innlegg: 16
Registrert: 18 okt 2009, 22:52
Motorsykkelen din: Honda cb100n 81mod

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av harfur »

Hei.
Sikkert mer, men akkurat nå jeg trenger det.

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av hansraymond »

Skulle ikke Cheron ha dette, er det masse deler å få fra: http://www.mopshop.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
de holder til i vesterålen, og eier er ofte i asia og india for å spore opp nye deler til div. sykler, da deler fremdeles produseres i asiatiske land.. :thumleft
fint å bruke til de delene som er vriene å finne.. lykke til! 8)
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Ragnhild

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av Ragnhild »

harfur skrev:Hallo.

Første gang på denne siden, hyggelig med veldig kjappe svar og interesse!
Bare hyggelig Bilde
Har man stått og skrudd lettsykkel i ungdommen kan du være sikker på at Gutta Boyz hiver seg rundt for å bistå :thumleft
En eller annen tidligere eier hadde nok prøvd seg på det meste for å få fart på den jeg hadde et par år før det ble tyngre doning. Det var satt på et KN-filter istedet for den gummislangen mellom luftfilterboks og forgasser. Ulempen er at da må du bytte dyse i forgasseren. Og det var ikke gjort av det lyse hodet som hadde skrudd før den kom til meg. Mener det sto ei .103 dyse i. Det som skjedde med den lille dysa, var at sykkelen dro forgasseren tom for bensin med litt ujevne mellomrom. Og som kjent da blir det lite fres i sånne motorer. Og det var mange timer plunder & heft med det der. Fikk tak i ei .110 dyse og da gikk den sånn ca pålitelig. Men det ble ikke skikkelig fres før jeg tok av KN-filteret og fikk tak i den gummislangen hos Honda-forhandleren. Etter det gikk den ca 3000 km til/fra og delvis i jobb.

Bilde
Er en -74 K, men det var satt inn en N-motor fra tidlig 80-tall i den. El-opplegget på N-motoren stemte ikke overens med resten av sykkelen. Batterilader fra Biltema til 99,- kr var dermed en dyd av nødvendighet.
Setet var bygd opp 5 - 6 cm med ei ramme av 3 mm jernplate og det var også ei hjemmesnekra ramme for koffert og ekstra bærer med plass for en melkekasse. I potta mangla det innmat. Det hørtes når jeg dro på opp bakkene. Men tror ikke gromlyden bidro no til farta den kom opp bakkene med :-k

harfur
Innlegg: 16
Registrert: 18 okt 2009, 22:52
Motorsykkelen din: Honda cb100n 81mod

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av harfur »

Takk for hyggelig svar!

Har kjøpt luftfilter på Biltema og laget diverse overganger mellom forgasser og luftfilter, men prøver å få sykkelen så orginal som mulig. Kjøpte sykkelen for tidligere i år, ikke helt i orden, men sykkelen skal på veien uansett hva det koster. Fargen er helt rød( ikke lys eller mørk). Lurer på om det er orginal farge.

Ragnhild

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av Ragnhild »

Du finner det meste om klassikerne til Honda her også om CB100

harfur
Innlegg: 16
Registrert: 18 okt 2009, 22:52
Motorsykkelen din: Honda cb100n 81mod

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av harfur »

Hei.

Jeg er takknemmelig for alle svar jeg får!

harfur
Innlegg: 16
Registrert: 18 okt 2009, 22:52
Motorsykkelen din: Honda cb100n 81mod

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av harfur »

Kan noen hjelpe med bremsestag til bakbremsen+ justering av forbremsen, vet at den er selvjusterende, men rett innstilling av bremsen.
Takk for hyggelige svar.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av cheron »

harfur skrev:Kan noen hjelpe med bremsestag til bakbremsen+ justering av forbremsen, vet at den er selvjusterende, men rett innstilling av bremsen.
Takk for hyggelige svar.
Den har jeg.. Bankers! Og den vet jeg også hvor ligger :D

Du bor i Sandes var det så? Jeg skal hjem til Tau i helga.. Skal se om jeg ikke får plukka med meg det jeg finner av deler til CB'n jeg. Tar de med meg, så får vi se om vi får til å møtes i helga :)

EDIT; hvordan jeg klarer å fantasere at du bor på vestlandet er en gåte, men var en eller annen her inne som bodde i Rogaland :)

Jeg fant det;
JayB skrev:Hei cheron! Jepp kjøre om mulig hele året, når jeg bodde i Ålesund var V-Maxen min kun i ro når det var fare for at det var glatt.
JayB som bor i Rogaland i følge info hans :) Sorry Harfur for forsøpling av tråden din..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

harfur
Innlegg: 16
Registrert: 18 okt 2009, 22:52
Motorsykkelen din: Honda cb100n 81mod

Re: Honda cb100n 81mod

Legg inn av harfur »

Hei.

Supert at du fant de delene. Men jeg bor ikke i Sandnes, men i Bergen. Du får finne ut hva du skal ha får delene og hva det koster å sende de med posten :)

harfur
Innlegg: 16
Registrert: 18 okt 2009, 22:52
Motorsykkelen din: Honda cb100n 81mod

Honda cb100n

Legg inn av harfur »

Hallo.

Kan noen fortelle meg hvordan man justerer forbrems på sykkelen min? vet at den er selvjusterende, men har kjøpt ny wire og får ikke justert den skikkelig.
Er takknemmelige for alle som har svart meg tidligere. :[-o<

Svar