Led i hovedlykta. Fj1100

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Led i hovedlykta. Fj1100

Legg inn av mekkern »

skikkelig gromt med masse fjærnlys... så møter man en bil.. blender ned og så ser man ikke en dritt pga synet ikke vandt til "mørket" :roll ...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Led i hovedlykta. Fj1100

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 03 jan 2020, 01:05 skikkelig gromt med masse fjærnlys... så møter man en bil.. blender ned og så ser man ikke en dritt pga synet ikke vandt til "mørket" :roll ...
Jeg opplevde det ikke helt sånn egentlig. Den største faren med med så mye lys på bilen er hvis man glemmer og blende ned. Det kan fort bli ganske farlig når den du møter får sola i øynene midt på natten i en sving.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Led i hovedlykta. Fj1100

Legg inn av Canutus »

Jeg riktignok H7 i min lykt og prøvde Philips sine LED pærer som kostet nokså mye selv på ebay. Jeg ble ikke fornøyd og gikk rett tilbake til glødepære. Du kan se bilder fra min test i første innlegg her: viewtopic.php?f=14&t=12975

Brukeravatar
bzzlink
Innlegg: 42
Registrert: 10 mar 2014, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 enduro 2020

Re: Led i hovedlykta. Fj1100

Legg inn av bzzlink »

Noen som har testet Biltema sin?
De har jo i hvert fall prøvd å sette diodene på samme plass som glødetrådene sitter.

Prisen er for 2 pærer
https://www.biltema.no/bil---mc/bilbely ... 2000043568

Toven

Re: Led i hovedlykta. Fj1100

Legg inn av Toven »

Spurte en ansatt fra statens vegvesen om dette med led pærer.
Ble fortalt at om en ulykke skjer, og man oppgir å bli blendet av den andre parten - som i tilfelle har ulovlig pære - var det enkelt med skyldspørsmål :P Veldig grove trekk såklart, men ja.

Svar