Skifte kjølevann og plugger, samt ventilsjekk K1300

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
ZZR-Erling
Innlegg: 4705
Registrert: 23 mar 2012, 20:07
MC: BMW K1300S HP - 12 YAMAHA YZ250F -09
Sted: Hvittingfoss, Søndre Buskerud.

Re: Skifte kjølevann og plugger, samt ventilsjekk K1300

Legg inn av ZZR-Erling » 10 okt 2019, 23:21

Oki, også vurderer jeg denne, eller tilsvarende:
http://www.southerncaliforniamotowerks. ... 4_w640.png

Kjører K1300S HP
Har også en X'er og treningslisens: Yamaha YZ250F

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 2070
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS og Jawa 350/640
Sted: Gjersjøen

Re: Skifte kjølevann og plugger, samt ventilsjekk K1300

Legg inn av FredrikE24 » 10 okt 2019, 23:24

På en K1200 kan det sikkert være greit, men på K1300 skal strammerproblematikken være løst.

santorini
Innlegg: 2
Registrert: 08 nov 2015, 02:14
MC: BMW K1200s 07 mod

Re: Skifte kjølevann og plugger, samt ventilsjekk K1300

Legg inn av santorini » 11 okt 2019, 20:27

ZZR-Erling skrev:
10 okt 2019, 07:31
Oljepumpekjedet? Er ikke det litt overkill å sjekke så tidlig? Samme med regsterkjedet..?
Jeg har en BMW k1200s 07 modell. For ca 1 år siden var jeg hos Leeres for å lese av feilkoder. Da sier en av mekanikerne at han syns jeg burde bytte registerkjede. Da hadde den gått ca 75000 km. Samtidig som de gjorde det sjekket de også ventilklaringene og de lå innenfor alle 16 stk. Kostet ca 10 ooo. Det ble litt annerledes lyd i motoren👍 Rett etter dette var jeg også innom Klev Tunning og fikk montert power comander og kjørt den i benk. Etter dette kjente jeg nesten sykkelen igjen, all hakking ble borte, den gikk for magert, bensinforbruket økte med ca en halv dl pr mil.

Brukeravatar
ZZR-Erling
Innlegg: 4705
Registrert: 23 mar 2012, 20:07
MC: BMW K1300S HP - 12 YAMAHA YZ250F -09
Sted: Hvittingfoss, Søndre Buskerud.

Re: Skifte kjølevann og plugger, samt ventilsjekk K1300

Legg inn av ZZR-Erling » 11 okt 2019, 22:12

santorini skrev:
11 okt 2019, 20:27
ZZR-Erling skrev:
10 okt 2019, 07:31
Oljepumpekjedet? Er ikke det litt overkill å sjekke så tidlig? Samme med regsterkjedet..?
Jeg har en BMW k1200s 07 modell. For ca 1 år siden var jeg hos Leeres for å lese av feilkoder. Da sier en av mekanikerne at han syns jeg burde bytte registerkjede. Da hadde den gått ca 75000 km. Samtidig som de gjorde det sjekket de også ventilklaringene og de lå innenfor alle 16 stk. Kostet ca 10 ooo. Det ble litt annerledes lyd i motoren👍 Rett etter dette var jeg også innom Klev Tunning og fikk montert power comander og kjørt den i benk. Etter dette kjente jeg nesten sykkelen igjen, all hakking ble borte, den gikk for magert, bensinforbruket økte med ca en halv dl pr mil.
God info, takker :thumleft
Kjører K1300S HP
Har også en X'er og treningslisens: Yamaha YZ250F

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester