Tynne shims..

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
ZZR-Erling
Innlegg: 4705
Registrert: 23 mar 2012, 20:07
MC: BMW K1300S HP - 12 YAMAHA YZ250F -09
Sted: Hvittingfoss, Søndre Buskerud.

Tynne shims..

Legg inn av ZZR-Erling » 11 okt 2019, 22:20

Det her gjelder min YZ250F -09 som har vært i live i ca 250 timer, (står på 205 timer, men den har gått noen uten teller også).
Mot slutten av sesongen begynte den å bli tungstarta, å det var det jeg tenkte, to av ventilklaringene på innsug var under spec., altså muligens ikke stenging, hvertfall gæli.
Denne har 3 innsug og 2 utblås.
Har nå etter noen shimsinger gjennom flere sesonger kommet nedpå tynneste shimsvalget, 1,20mm.

Hva skjer etter dette da? Jeg tenker bytte ventiler, men mulig det ikke er nok, kanskje toppen også må byttes?
Hva tror dere?
Kjører K1300S HP
Har også en X'er og treningslisens: Yamaha YZ250F

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 874
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Tynne shims..

Legg inn av Rune75 » 11 okt 2019, 22:31

Tror det er ventilsetene som trenger å byttes ut.

Edit: Og ventilene.
Sist redigert av Rune75 den 12 okt 2019, 17:19, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5811
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Tynne shims..

Legg inn av Jompa » 11 okt 2019, 22:34

Hvis det ikke er stor synlig slitasje på vemtilsetene holder det vel å bytte ventiler. Fres setene samtidig .
Det går også an å jukse med å slipe litt av toppen på ventilstammene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester