Falmet/gulnet karbon..løsning: kjøp nytt

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Falmet karbon

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: 01 feb 2020, 21:04Nei..
Tenker det var lurt.
Mer enn 2400,- før porto og norsk MVA er i hvert fall i min bok en smule i drøyeste laget...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Falmet karbon

Legg inn av ZZR-Erling »

Tjæ....har våslipa med 600, tørka med rødsprit og klarlakka...liten forskjell, litt bedre...får holde ei stund

ZZR-Erling

Re: Falmet karbon

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev: 24 jan 2020, 15:04 Høres fornuftig ut det med at det ytterste laget ikke er karbon. Hvis det ikke er det, så vil jeg tro det blir enda lettere å få den blank igjen. Men den gulnede fargen er jeg mer usikker på. Hvis det ytterste laget har blitt gult helt igjennom, så tror jeg det blir vanskelig å fikse. Vertfall ike verdt tiden det evt. skulle ta.

Jeg har akkurat det samme på min sykkel. Helt bakerst på potta er det et stykke med karbon. Se bilde under.

karbon.JPG

Denne er relativt blank og fin og den er ikke gulnet, men det må jo tas med at sykkelen heller ikke er mer enn ett år på det bilde og knapt rullet 10.000km.

Men jeg kan fortelle at denne bakstussen er like blank og fin i dag. Den har blitt noe mattere ja enn da den var helt ny, men den har ikke gulnet. Jeg vet helt ærlig heller ikke om dette er ekte karbon.

Men jeg pleier å sette den inn med voks ganske ofte og da holder den seg blank.

Samtidig kan jeg også se at på en eldre sykkel med langt flere kilometer på telleren mulig ikke har en like fin "stuss".
Hei..min HP-versjon har også denne stussen på potta, samt hele fremskjermen og batteridekselet, intet av det er "svekka", er bare dette dekselet ved innfestinga av potta som er "lurvete", litt sprukket og gulna på oversida.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Falmet/gulnet karbon..løsning: kjøp nytt

Legg inn av FredrikE24 »

Er vel varmen(eller sollys?) antagelig som får epoxyen til å gulne. Slik jeg ser det er det lite å gjøre med. Du vil nok klare å få bort det ytterste og den kanskje mest intense gulfargen ved å slipe lett og hive på ny klarlakk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Falmet/gulnet karbon..løsning: kjøp nytt

Legg inn av Bjerknez »

Bilde sier uansett mer enn tusen ord ;)

Svar