Lekkasje kjøleveske

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Hikkas
Innlegg: 41
Registrert: 30 jul 2019, 23:43
Motorsykkelen din: Z800

Lekkasje kjøleveske

Legg inn av Hikkas »

Har lagret Z800’n temperert i kjelleren i vinter på depotstøtte framme og bak på ett teppe. Flyttet den til ett annet rom her om dagen og da ble den stående på original støtten på betong gulv. Så etter noen dager at det var kommet litt kjøleveske på gulvet, ikke mye men noen dråper. Kan se ut som det kommer fra vannpumpen. Den har ikke vært startet siden jeg satte den inn. Merket heller ikke noe til dette før jeg satte den til lagring i høst. Nivået er godt under minimum i ekspansjonstanken så det har nok lekket litt en stund. Sykkelen har Ikke godt 10000 enda, men er en 14mod. Er det pakningen som antageligvis er gåen, og er det en sak en kan gjøre greitt selv?
Eller kan jeg bare etterfylle kjøleveske og ta det på en service hos forhandler i løpet av sommeren?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Lekkasje kjøleveske

Legg inn av cannon »

Sjekk dreneringsskrue og lufteskrue på vannpumpen hvis det finnes på din sykkel. Tørk også av og følg nøye med nøyaktig hvor vannet kommer fra. Kan være pakning også.

Hikkas
Innlegg: 41
Registrert: 30 jul 2019, 23:43
Motorsykkelen din: Z800

Re: Lekkasje kjøleveske

Legg inn av Hikkas »

Når jeg så litt nærmere etter ser det ut som det er en sprekk i “huset“ .
Kan det være dårlig støpegods? Kan jo ha vært slik lenge.....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7576
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Lekkasje kjøleveske

Legg inn av mekkern »

Ser ut som det ligger grønn veske i skjøten mellom delene.
ta litt bremserens eller noe og flush det bort så ser du bedre-men vil tro det er pakningen
-sjekk moment på skruene.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar