Den jævla moppa til bror... (Hjelp!)

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 208
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Den jævla moppa til bror... (Hjelp!)

Legg inn av Atrox »

Hei godtfolk
Har tatt på meg oppdraget med å harke liv i en Peugeot V-clic for lillebror. Etter vinteren var el-start død og kick satt fast. Sistnevnte har jeg fått orden på men el-start sliter jeg med. Med nytt batteri så klikker det høyt i starter-releet men ikke fillern om jeg får startmotor til å dra rundt. Har byttet både rele og startmotor men fortsatt samme problem. Finner kun en sikring på moppa, den er hel. Lys, horn osv funker. Noen som har innspill på jeg skal begynne videre feilsøking? Ser for meg jordingsfeil ett sted - har prøvd å gå over alle ledninger men alt ser tilsynelatende riktig ut....

mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den jævla moppa til bror... (Hjelp!)

Legg inn av mekkern »

ta en startkabel eller lignende og kjør strøm direkte fra batteri til pluss på starter så er du sikker på om feilen ligger i jording eller ikke..
drar starter da er det ikke jordfeil mot starter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 208
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Den jævla moppa til bror... (Hjelp!)

Legg inn av Atrox »

mekkern skrev: 20 mai 2020, 21:26 ta en startkabel eller lignende og kjør strøm direkte fra batteri til pluss på starter så er du sikker på om feilen ligger i jording eller ikke..
drar starter da er det ikke jordfeil mot starter.
Da begynner vi der - tester og oppdaterer tråden i morra :) Takk for tips!

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 208
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Den jævla moppa til bror... (Hjelp!)

Legg inn av Atrox »

Tips med ledning til pluss hjalp ikke, men fant ut at jeg hadde glemt at jeg hadde satt tilbake det gamle startreleet - bytta om til det nye igjen og sammen med ny starter ble det liv tilslutt.

Svar