Noen i Bergensområdet som lager koffertstativ?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
plaurh
Innlegg: 8
Registrert: 21 jun 2019, 13:38
Motorsykkelen din: Din MC her

Noen i Bergensområdet som lager koffertstativ?

Legg inn av plaurh »

Jeg har en Triumph Scrambler 1200XC og er på jakt etter ett koffertsett til denne for å kunne låse ned hjelm og kjøreutstyr. Problemet er at ingen lager stativer for dette til denne modellen pga. ekosanlegget. Jeg har flyttet denne nettopp for å kunne ha bagasjemuligheter. Så mitt spørsmål er om noen vet om bedrifter eller hobbysveisere som kan lage noe sånt i bergensområdet? Hepco&Becker har laget for venstre siden, men de har ingen planer å lage for høyre: https://www.hepco-shop.de/en/meinbike/t ... -2019.html

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Noen i Bergensområdet som lager koffertstativ?

Legg inn av Jajo82 »

https://www.motea.com/en/alu-panniers-3 ... e-257238-0


Fant denne, står det passer ,men er bilde av en ktm. Ikke godt å si .......

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Noen i Bergensområdet som lager koffertstativ?

Legg inn av LarsE »

Jajo82 skrev: 01 jun 2020, 21:39 https://www.motea.com/en/alu-panniers-3 ... e-257238-0


Fant denne, står det passer ,men er bilde av en ktm. Ikke godt å si .......
Dei følger ikkje med stativ, men skal være "universelle"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Noen i Bergensområdet som lager koffertstativ?

Legg inn av kjellv »

Siden H&B har laget kun venstre side, tyder det på store problemer med å få til en montasje på høyre side. Mest sannsynlig pga. eksosanlegget.
Mange sykler som har høyt montert eksosanlegg på en side må ha en mindre (smalere) koffert på denne siden enn på motsatt side. På denne er det endatil to eksospotter høyt på høyre side. For å få til en komplett koffertmontasje på denne må det hele bli fryktelig bredt er jeg redd. Dette blir ikke mye pent.. :scratch
2020-06-01_edited.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Noen i Bergensområdet som lager koffertstativ?

Legg inn av 45316 »

Slik jeg tolker trådstarter så har han flyttet eksosen. Så han trenger noen til å lage en brakett på høyre side.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


plaurh
Innlegg: 8
Registrert: 21 jun 2019, 13:38
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Noen i Bergensområdet som lager koffertstativ?

Legg inn av plaurh »

kjellv skrev: 01 jun 2020, 22:45 Siden H&B har laget kun venstre side, tyder det på store problemer med å få til en montasje på høyre side. Mest sannsynlig pga. eksosanlegget.
Mange sykler som har høyt montert eksosanlegg på en side må ha en mindre (smalere) koffert på denne siden enn på motsatt side. På denne er det endatil to eksospotter høyt på høyre side. For å få til en komplett koffertmontasje på denne må det hele bli fryktelig bredt er jeg redd. Dette blir ikke mye pent.. :scratch

2020-06-01_edited.jpg
Ja, det var det H&B svarte også når jeg spurte. Men jeg har flyttet eksos ned, så da er den ute av veien. Kjører med kanvas vesker idag, men de tar det jo bare 2sekunder å klipse av, så derfor ønsker jeg noe litt mer sikkert. Litt utradisjonelt å flytte eksosen ned på en scrambler, men det tar 15min å bytte eksosanlegg om jeg skal på skautur.

plaurh
Innlegg: 8
Registrert: 21 jun 2019, 13:38
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Noen i Bergensområdet som lager koffertstativ?

Legg inn av plaurh »

Jajo82 skrev: 01 jun 2020, 21:39 https://www.motea.com/en/alu-panniers-3 ... e-257238-0


Fant denne, står det passer ,men er bilde av en ktm. Ikke godt å si .......
Det er dessverre kun bokser og universal adapter for allerede eksisterende stativ.

Svar