Mer HK til F3 98

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Mer HK til F3 98

Legg inn av Cbr »

Verkstedet sa at det ikke hva vits i å installere powercommander + racing luft/oljefilter på min Honda cbr 600 F3 98mod. Da det tar for mange timer å gjøre noe med forgasseren å blir for dyrt.

Stemme dette, eller vet noen om en annen plass f,eks i utlandet jeg kan få dette gjort. Har dere noen erfaring med omlakkering av plastikkdelene (kåpa), hvem er gode å blir det dyrt?

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av cheron »

Cbr skrev:Verkstedet sa at det ikke hva vits i å installere powercommander + racing luft/oljefilter på min Honda cbr 600 F3 98mod. Da det tar for mange timer å gjøre noe med forgasseren å blir for dyrt.

Stemme dette, eller vet noen om en annen plass f,eks i utlandet jeg kan få dette gjort. Har dere noen erfaring med omlakkering av plastikkdelene (kåpa), hvem er gode å blir det dyrt?

Tja, lakkering kan jeg tilby :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7586
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av mekkern »

for å bytte luftfilter trenger du ikke gjøre noe....oljefilter er bare et filter uansett...powercommander fungerer kun med innsprøytningsmotorer
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Ragnhild

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av Ragnhild »

Cbr skrev:Verkstedet sa at det ikke hva vits i å installere powercommander + racing luft/oljefilter på min Honda cbr 600 F3 98mod. Da det tar for mange timer å gjøre noe med forgasseren å blir for dyrt.

Stemme dette, eller vet noen om en annen plass f,eks i utlandet jeg kan få dette gjort. Har dere noen erfaring med omlakkering av plastikkdelene (kåpa), hvem er gode å blir det dyrt?
Velkommen på forumet cbr :)
En CBR600 er jo en snop liten tass, burde være mulig å få mye morro ut av den i originaloppsett?

Ser at Gutta Boyz allerede har svart på en del av det du spør om.
Oljefilter er jo bare et filter som mekkern sier. Bytte luftfilter kan i noen tilfelle gi mer luft inn i motoren, noe som vil kunne gi en effektøkning. Min er faring er at man samtidig med å sette på nytt luftfilter, f.eks KN, må bytte dyser i forgasseren. Dette fordi forholdet mellom bensin og luft forandres, og man må kompensere for dette med å sette inn dyser som gir riktig blandingsforhold. Da først får man den effektøkninga som den økte luftmengden tilsier.
Hvis man ikke vil gjøre det selv, blir det fort en time eller to på verksted og med en timepris på 600+ blir det kanskje å koste mer enn det smaker?

Hvis man ikke driver banekjøring og ellers kjenner seg selv og sykkelens begrensninger, vil jeg tro at mange feiger ut før sykkelen. Er iallfall det vi ser på førerutviklingskursene vi har i Senior MC, hvor man kan få prøvd seg og sykkelen under forhold man ikke opplever på vanlig vei.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av Snill Vaffel »

Kan jeg blande meg litt her::)

Bare et spørsmål, hvorfor skal du gjøre dette? går det ikke bra nok, vill effekten bli så mye større at man merker forskjellen bare vet å bytte ut luffilteret. (og event. dyser ol. som Ragnhild sier)
Vi gjorde dette på bilene men kan ikke si jeg synes at det blei noe bedre av det.

Bare spørr for nyskjerigheten og ønsker å lære :D :-D

Velkommen til forumet foresten ;)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

mekkern
Innlegg: 7586
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av mekkern »

Næææ...uten å sette på noe mere åpent eksosanlegg også så er eneste forskjellen at filteret er vaskbart stort sett...kan gå et par hakk opp på hoveddysene men det er ikke ALLTID nødvendig hvis en ikke modifiserer mere på insugssiden i tillegg til eksosmod....ellers er det ikke stort å hente på effektsiden heller... men på innsprutmodeller er det litt å hente på mellomregisteret og respons med fks powercommander..4-5hk på fullt turtall på 100hk eller mere er knapt merkbart..

men mange synes det går bedre med exos+filter men det er mest lydeffekt..enkelte yter mindre også..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av Snill Vaffel »

Takk mekkern... :D :-D

Cbr: Beklager at jeg forpester tråden din med grønne spørsmål :8-[
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av Cbr »

Er allerede Bsm vampire effektannlegg på den. Når det ikke er innsprøytningsmotor sier verksstedet de må inn på forgasser å gjøre noe å derfor blir det dyrere på grunn av timene. Blir annbefalt å ikke innstallere KN filter uten powercommander + justeringer.

I forhold til hva som er på veiene så er ikke ca 110 HK allverden. Er mange som kjøper seg veldig kjappe mc`r. Hadde vært morsom å kjent forskjellen i yteevne, samt overraska noen. Bare så det er sagt så tar jeg hensyn til mine medtrafikkanter å er ikke i risikosøker gruppen.

På messer i utlandet har de råeste styling og lakkering av mc. Skal jeg lakkere mc så sikter jeg meg inn på unikt å kommpromissløst. Er det slike så kan gjøre det i Norge? Kan vær jeg vente me det til jeg kjøper meg en fireblade da det er lettere å få tak i styling deler. Skriver ner tips bak øret ivertfall.

Må nok vente me ny mc kjøp da jeg må skifte ut bil først, spare først. Men iår hva bare min 2 sesong. Ska på sånt kjørekurs neste år for å bli bedre. Kanskje et banekurs engang og. Ser ikke frem til det kjørekurset.

Bra respons her inne. På nettby å bike virka det dødt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av AJ »

Cbr skrev:
Bra respons her inne. På nettby å bike virka det dødt.
Hyggelig å høre :thumleft
Husk at dette er et "Aktivt forum for aktive MC-folk!" ;) ;-)
(som det så fint står skrevet helt på toppen av siden... :) :-) )
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av Ragnhild »

Cbr skrev:I forhold til hva som er på veiene så er ikke ca 110 HK allverden.
Har vel rundt 100 i ørkendyret, en BMW R1200GS Adventure, og den sparker fra så det holder. På langkjøring har det hendt at jeg har lagt sykler med flere hk bak meg, og i svinger holder han det meste uten at han må tynes ned på fothvilerne. Men jeg blir også frakjørt, så det jevner seg ut. Så selv om det er tøft med masse hk i sykkelen, så er det til syvende og sist føreren som begrenser ytelsene til sykkelen. Men misforstå meg rett. Det er den enkelte som selv bestemmer hva som funker for han. Er en i klubben som har en KTM 990 og han gikk lenge og tenkte og sjekka ut samme sykkelen som jeg har. Ble til at han bytta sal på KTM-en, så var han fornøyd. Blir det samme med antall hk. jeg er fornøyd med mine hundre, ei anna vil kanskje ha en versting med 160 hk på bakhjulet. Hu koser seg med den, jeg koser meg med ørkendyret.
Cbr skrev:Ser ikke frem til det kjørekurset.
Du kommer til å kjøre fra det kurset med et smil som bare blir stoppa av øra og som ligger utapå hjelmen Bilde
Cbr skrev:Bra respons her inne. På nettby å bike virka det dødt.
Som AJ sier, du har funnet deg et aktivt forum med aktive motorsyklister som setter pris på at også andre trives på veien og sykkelen :thumleft
Hender det kommer en :orefk men det er fordi vi vil ha alle hele hjem, hver gang Bilde

Pollti

Re: Mer HK til F3 98

Legg inn av Pollti »

I de fleste tilfeller så er sjåføren av større betydning enn antall hk.

Svar