Bremse hendel tar langt inn etter Bremsevæske skifte.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Diddy96
Innlegg: 20
Registrert: 17 jun 2019, 23:07
Motorsykkelen din: Honda cbr 600 f4i, 2001

Bremse hendel tar langt inn etter Bremsevæske skifte.

Legg inn av Diddy96 »

Heisann, hadde mcn på verksted for å skifte allt av væsker. Synes at bremse hendelen tar alt for langt inn nå. Selv om den er justert så langt ut som mulig så går den nesten 2/3 av vandringen før den tar ordentlig, og ved fullt trykk så går den nesten inn til grepet og treffer fingrene mine.

Er altså masse dødgang på hendelen før den tar, og synes dette er litt ubehagelig.

Skal høre med verkstedet om dette kan fikses men tenkte å rådføre meg litt her først så jeg vet hva som evt kan være feil, og de ikke bare blåser det bort for å slippe å ordne dette.
Honda cbr 600 f4i, 2001 modell :crazy:

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bremse hendel tar langt inn etter Bremsevæske skifte.

Legg inn av Bjarne89 »

Kan være mye luft i systemet. Kansje de ikke har/eller har glemt å lufte bremsene etter bytte av veske.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bremse hendel tar langt inn etter Bremsevæske skifte.

Legg inn av haakeik »

Klem inn bremsehendelen så langt du klarer og strips den fast. La stå over natten. Prøv å se om den ikke har blitt fastere. Når du stripser den over natten, presser du eventuelle luftbobler opp i bremsevæske beholderen.

Diddy96
Innlegg: 20
Registrert: 17 jun 2019, 23:07
Motorsykkelen din: Honda cbr 600 f4i, 2001

Re: Bremse hendel tar langt inn etter Bremsevæske skifte.

Legg inn av Diddy96 »

Bjarne89 skrev: 20 jun 2020, 14:37 Kan være mye luft i systemet. Kansje de ikke har/eller har glemt å lufte bremsene etter bytte av veske.
Var det som også slo meg, får høre med de til mandag om de kan sjekke ut dette
Honda cbr 600 f4i, 2001 modell :crazy:

Diddy96
Innlegg: 20
Registrert: 17 jun 2019, 23:07
Motorsykkelen din: Honda cbr 600 f4i, 2001

Re: Bremse hendel tar langt inn etter Bremsevæske skifte.

Legg inn av Diddy96 »

haakeik skrev: 20 jun 2020, 14:46 Klem inn bremsehendelen så langt du klarer og strips den fast. La stå over natten. Prøv å se om den ikke har blitt fastere. Når du stripser den over natten, presser du eventuelle luftbobler opp i bremsevæske beholderen.
Ait, prøver dette til uken. Håper kanskje de har noe godt svar på verkstedet. Skal dit og bytte klosser bak da også.
Honda cbr 600 f4i, 2001 modell :crazy:

Svar