Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

Legg inn av dypen »

Ved montering av slip-on på XL700VA Transalp var egenlig alt enkelt og selvforklarende. Det var med en rund skive med huller (perforert) i som passer i forkant potte før eksosrøret stikkes inn og fjær monteres for å holde det hele sammen. Monterte ikke denne skiva. Håper det er noen her inne som kan si noe om denne skiva, se bilde?
5A87C9F5-90C4-4466-B809-1A1EF43418FD.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 01 nov 2020, 20:45, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Slip-on montering ...

Legg inn av simpson »

Er det Leo Vince du satt på?
Jeg fikk ikke med noe sånt da jeg monterte på Transalp i sin tid.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Slip-on montering ...

Legg inn av dypen »

Ja LeoVince ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
BjørnD
Innlegg: 49
Registrert: 21 okt 2020, 16:56
Motorsykkelen din: 1986 GSX-R1342 Turbo / IC / EFI

Re: Slip-on montering ...

Legg inn av BjørnD »

Effektsenkning / DB-killer... eller en greie for å skape en returpuls for å fylle igjen en dip i kurven.
-Bjørn D.

Turbo er gøy.

Teknisk leder, YV.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Slip-on montering ...

Legg inn av AJ »

BjørnD skrev: 02 nov 2020, 09:15 Effektsenkning / DB-killer... eller en greie for å skape en returpuls for å fylle igjen en dip i kurven.
Høres ut som en rimelig forklaring.
Hadde jeg skulle montert slip-on ville jeg nok neppe utelatt å montere en medfølgende del. Tror det skal veldig lite til for å endre oppsettet fra produsenten. Dvs. at slip-on potta ikke vil gi den optimale effekten, så langt det lar seg gjøre, når den monteres.
Mao. jeg ville helt klart montert denne skiva der den passet, slik dypen har forklart i et tidligere innlegg.

Men.... fulgte det ikke med monteringsanvisning med forklaring hvor skiva skal monteres :scratch ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

Legg inn av Rune75 »

Klippet fra et utenlandsk forum.

Just called Leo Vince....

That disk is a european thing for the noise regulations over there. He said it would quiet the system down some but it would hurt power quite a bit. It would probably be worse power wise than the stock system.

He said I shouldn't use it in the US for that reason.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

Legg inn av dypen »

Ikke noen ting om skiva i monteringsanvisningen, heller ikke avbildet på noen skisse ...
5168301C-6450-45F1-85D9-617E9ED79833.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

Legg inn av cannon »

Fort gjort å teste både med og uten. Kanskje du liker litt lavere støy, eller du liker litt mere toppeffekt(som kanskje ikke brukes så ofte?) .

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

Legg inn av dypen »

Veldig glad i lyden nå, men som du sier det tar ikke mange minuttene å montere for å teste ... :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

Legg inn av dypen »

Rune75 skrev: 02 nov 2020, 11:02 Klippet fra et utenlandsk forum.

Just called Leo Vince....

That disk is a european thing for the noise regulations over there. He said it would quiet the system down some but it would hurt power quite a bit. It would probably be worse power wise than the stock system.

He said I shouldn't use it in the US for that reason.
Mindre effekt med skive ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

Legg inn av Rune75 »

dypen skrev: 02 nov 2020, 15:03
Rune75 skrev: 02 nov 2020, 11:02 Klippet fra et utenlandsk forum.

Just called Leo Vince....

That disk is a european thing for the noise regulations over there. He said it would quiet the system down some but it would hurt power quite a bit. It would probably be worse power wise than the stock system.

He said I shouldn't use it in the US for that reason.
Mindre effekt med skive ...

Ja. Mange som har spurt om den skiven. Finner det hvis du googler.https://www.google.com/search?client=ms ... s-wiz-serp Den er nok en slags nødløsning for å dempe støy.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Slip-on montering ... "Mystisk" Leo Vince skive med fem hull

Legg inn av dypen »

Fant dette innlegget på nettet, bedre lydbilde spesielt når sykkel’n bremser på gear og virker sprekere ...

https://www.vfrdiscussion.com/index.php ... n-6th-gen/
When I installed my Leo's this spring, I wanted as much of that sweet V4 sound as I could get. Needless to say, both the baffles and the discs with the 5 holes stayed sealed in their respective bags. While I love the low bubbly grumble that open pipes provide, the deceleration popping has always been a little tiresome on longer rides. After recently installing a power commander, I was noticing the popping becoming more prevalent. On a whim, I decided to pull the cans off and install the 5 hole discs just to see what effect they might have. Wow, I am loving this decision! Decel popping is almost non existent now. The overall sound level is ever so slightly reduced, but not noticeably so, unless you're looking for it. I am also noticing slightly crisper throttle response. As for the purpose of these discs, I've heard some people say it's to provide backpressure, and some say that its just another DB killer. Not being a mechanic, I won't even attempt to dissect the benefit or degradation of performance through the installation of these, but I am extremely happy with how the bike is running and sounding with them installed. My only complaint is that the discs do rattle some at low temp idling. I thought about applying a thin bead of RVT to the recess where they sit, but thought I'd see if anyone else had any other ideas to secure them.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar