Italiensk motorsykkel - Ducati

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av cheron »

Det skjønner jeg... At det kan være slitsomt å krølle seg sammen. Nå er jeg ute etter en "liten" grei sykkel jeg kan frese opp til sosiale møter i området i vestfold. Planlegger liksom ikke tur til Lofoten med HG bakpå en 748 og bagasje.... ](*,)

Derfor har jeg sett meg ut en 748 da dem er grisebillige i Tyskland og jeg har tilgang til det meste der nede. Hadde jeg hatt litt mer penger hadde en 996/998 stått på lista ;) ;-)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av Pollti »

En fin sykkel er det ihvertfall som alle Ducatier er. :D

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av cheron »

Og lyden.. Ikke glem lyden nå Pollti... :notworthy:
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av Desmo »

cheron skrev:Okei... Kort sagt... Jeg har INGEN erfaring med Italienske sykler... Annet en at jeg har prøvd en 750 SS i.e og en 1100DS Multistrada og sett på Cagiva'n til Pollti...

Siden Ace nå er solgt har jeg altså som bloggen min røper begynt å snuse på Ducati... Det jeg trenger er rett og slett en vennlig sjel her inne som har erfaring med Ducati som kan fortelle meg litt om sykkelens behov når det gjelder vedlikehold og ikke minst service.

Er vel ingen hemmelig at Ducati "trenger service på annahver tur" omtrent.. Ventiljustering må gjøres hver 5000 km på enkelte maskiner? Eller hyppigere? Blir fort mange turer til Løvaas i Holmestrand da tenker jeg...

Også DINE tekniske erfaringer med Ducati vil jeg gjerne ha... Ikke at den er fæl/god/morsom å kjøre osv, for DET vet jeg 8)

Takk :thumleft
Jeg har en 2004 Monster S4R, den har motor fra gamle 996 Superbike. Den skal ha stor service med regreimskift og ventiljustering hver 20.000 km. Ellers er det mellomservice på 10.000. Så det blir å innom en Ducatidealer hver 10.000 km, det er jo litt ofte.Servicekostnadene er jo litt høyere enn på andre merker. Når det gjelder erfaringer med det tekniske har jeg den at sykkelen fungerer uten noe tull. Det er bare å starte og kjøre . Sjekker jo oljenivå med jevne mellomrom og andre småting,slik som kjedestramming og væskenivåer. Så jeg vil si at en ny Ducati er like problemfri som enhver annen sykkel å eie.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av cheron »

Normalt vedlikehold som alle andre sykler. Ikke noe sære behov bortsett fra denne ventiljusteringen ja? Fine greier.. Titter på tyske salgssider og gleder meg til høsten! \:D/

Har nå også fått litt "pepper" for at 748 er for liten for meg. Bryr det meg? :lol Den klarer HELT sikkert å kjøre i 100 km/t og skal nok få mine 184 cm oppå sykkelen ;e
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av Desmo »

En 748 er like stor fysisk som 916,996 og 998. Det er bare at motoren er litt mer turtallsvillig, og trenger mer giring enn de med større motor.Effekten er jo selvsagt lavere på 748 enn på de på snaue literen. Det er slagvolumet som har gitt disse syklene navn.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av cheron »

Ser for meg at jeg vil klare å ha mange fine turer med en 748 jeg mens jeg jager etter Pollti og Cagge :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av Desmo »

Det blir vel helst Pollti som må jage, vil jeg tro. En 748 går godt nok den. Men hvis du sammenligner den med japanske plastraketter hevder den seg ikke. En 600 R eller R6 går bedre enn 748.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av cheron »

Ikke noe stress... Har hatt Thunderace ett år og jeg kjørte veldig sjelden så fælt at jeg hadde brukt for de 145 hestene den er oppgitt med.. :mk
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av Pollti »

cheron skrev:Og lyden.. Ikke glem lyden nå Pollti... :notworthy:

2T knattring er til å få ståpels av. :knegg

Pollti

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av Pollti »

Desmo skrev:Det blir vel helst Pollti som må jage, vil jeg tro. En 748 går godt nok den. Men hvis du sammenligner den med japanske plastraketter hevder den seg ikke. En 600 R eller R6 går bedre enn 748.

Neida Desmo. Jeg jager ingen jeg. Har så god tid på veien atte. Dessuten så må jeg vente på Haus Gestapo for hun kjører saktere enn meg unntatt her i nærmiljøet da. Da fløtter a fælt på seg til tider til tider. :knegg

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av hansraymond »

Var det noen som sa: "totaktsknatring"?? her er en maskin som tok knekken på de fleste sykler på bane på 80-tallet.. V-4 med ett sinnsyk turtallsregister! har prøvd 350ccm av denne utgaven men ikke 500, tenker det går som ett hel****!! :oh
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=20122237" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av mekkern »

en kompis hadde en slik som han også kjørte på bane....men med litt trim så gikk den nesten så bra som rg500..raklet opp til 4500-begynte å dra på 6000 og ved 7000 smalt det til opp til 11000....gjorde 230 rimlig raskt...fra mirawahouse-50kmh til 230 halvveis på Aas bryggeribygget.. :-
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av hansraymond »

mekkern skrev:en kompis hadde en slik som han også kjørte på bane....men med litt trim så gikk den nesten så bra som rg500..raklet opp til 4500-begynte å dra på 6000 og ved 7000 smalt det til opp til 11000....gjorde 230 rimlig raskt...fra mirawahouse-50kmh til 230 halvveis på Aas bryggeribygget.. :-
Jeeez det er en strekning på ca 200 - 250meter?? :oh
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Italiensk motorsykkel - Ducati

Legg inn av mekkern »

sånn ca ja...på 2og3 rakk jeg nesten ikke vri rulla i bånn før det måtte gires..utrolig hva litt finpussing og et JollyMoto Competition anlegg gir i økning fra standard på de...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar