Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
davehetfield
Innlegg: 1
Registrert: 18 mar 2021, 04:38
Motorsykkelen din: Din MC her

Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av davehetfield »

How to improve your vacuum’s smell

While your vacuum cleaner can be your reliable companion when it comes to cleaning your entire apartment, if you don’t take good care of it, there are chances that it could become a perfect spot for dirt and bacteria.

Read More: Best Vacuum Cleaner In The World

If this is happening with you, the first sign that you’ll notice is probably the odorous smells. Thus, when you are vacuuming, you might stink up the entire room, instead of giving it a cleaner atmosphere.

Bilde

That being said, for those who’ve been neglecting their vacuum cleaner, it’s time for you to give it a good clean and get rid of the annoying smell. Our post will show you exactly what you need to get started and how to improve your vacuum smell effectively.

Clean your vacuum first

No matter what you think the causes of the smell are, performing a deep cleaning on your vacuum is always an effective way to deal with smells. That being said, you can disassemble the parts of your vacuum to inspect and clean them along the way.

Focus on the hose, dirt container, filter, and the motor, since these are the parts that have direct relations to the smell of your vacuum cleaner. Rinse the hose with water to get rid of clogged waste. Wash your filter with water and let it air dry. Clean the container with soap and use a dust blower to clean your motor.

Check Over Here: Best Rated Vacuum Cleaners

Change the filter

If you think that your filter is too dirty and can’t be reused, it’s time for a new one. This is a must if your vacuum is HEPA filtered, since it can only be used once. Having a dirty filter will not only cause odors but also reduce your vacuum’s suction power.

For those who’re using bagged vacuum cleaners, make sure you change your dirt bags whenever they’re full. Don’t risk reusing them, since they’ll become the perfect environment for bacteria.

Bilde

Install perfume pads

An effective way to add aroma to your room while vacuuming is to use the perfume pads. Just install one of those on your motor filter, so that the sweet scents can be added to the airflow, making the whole atmosphere a lot fresher and more comfortable.

Another way to do this without the perfume pads is to put a few drops of essential oils on your vacuum filters. It’ll work just like with the perfume pads and give your room pleasant smells. You can change your preferred smells whenever you want.

Useful Reference: Best Vacuum Cleaners On The Market - TOP Rated Best Vacuum Cleaners Reviews

Neutralize the smell and clean the inside

While the smells are completely improved, your vacuum cleaner isn’t entirely clean. As you vacuum, some amount of dirt will be kept in various parts of your vacuum. With time, they’ll slowly build up and become the perfect environment for bacteria.

In these cases, it’s recommended that you add some baking soda into your vacuum bag. It’ll help neutralize the smell, as well as eliminate the bacteria inside.

If you have carpets at home, it’s also recommended that you scatter baking soda over the area before vacuuming. This is good for both your carpets and your vacuum.
Sist redigert av davehetfield den 07 jul 2021, 09:57, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1039
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av Domino »

Har du montert ekstra motstand? Den må kobles parallelt med det nye blinklyset, en motstand pr blinklys. Det koster en femtilapp pr stk hos Biltema. https://www.biltema.no/bil---mc/bilbely ... 0DEALw_wcB

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av haakeik »

Domino skrev: 18 mar 2021, 07:59 Har du montert ekstra motstand? Den må kobles parallelt med det nye blinklyset, en motstand pr blinklys. Det koster en femtilapp pr stk hos Biltema. https://www.biltema.no/bil---mc/bilbely ... 0DEALw_wcB
Eller bytte til et blinklysrele som også støtter LED.
Det gjorde jeg på forrige sykkel.
https://www.dioder.no/products/led-blin ... v-20a-cf14

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1039
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av Domino »

Jeg skal bytte blinklys kun bak, kanskje jeg også satser på et sånt relé?

Hvis jeg får plass til det...
relestørrelse.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av cannon »

Domino skrev: 18 mar 2021, 13:16 Jeg skal bytte blinklys kun bak, kanskje jeg også satser på et sånt relé?

Hvis jeg får plass til det...

relestørrelse.png
Det kan du ganske sikkert, men du må sjekke om du har blinkrele med 2 eller 3 kontakter.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1039
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av Domino »

3 kontakter, ut fra delenummeret. Time will show.

mekkern
Innlegg: 7573
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av mekkern »

I think this is some "translate" problems here-
Do the turnsignals work now with the OEM lights?
or is they dead after you tested the LED turnsignals?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av FredrikE24 »

Domino skrev: 18 mar 2021, 13:16 Jeg skal bytte blinklys kun bak, kanskje jeg også satser på et sånt relé?

Hvis jeg får plass til det...

relestørrelse.png
Med en slik størrelse, hadde jeg ikke giddet å bytte ut bare bak :lol

GeirK.
Innlegg: 34
Registrert: 12 apr 2019, 21:29
Motorsykkelen din: 1986 Honda VF700C Magna,Suzuki GS500F 04

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av GeirK. »

Har du koblet + og - riktig? Led leder bare en vei så kobler du feil lyser dem ikke.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 18 mar 2021, 18:37
Domino skrev: 18 mar 2021, 13:16 Jeg skal bytte blinklys kun bak, kanskje jeg også satser på et sånt relé?

Hvis jeg får plass til det...

relestørrelse.png
Med en slik størrelse, hadde jeg ikke giddet å bytte ut bare bak :lol
Med en slik størrelse regner jeg med det er solide saker :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ville spurt noen som kjørte BMW om dette problemet. BMW eiere er ganske vant til dette problemet :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1039
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Blinklys slutter å virke. Hvordan kan jeg håndtere dette problemet?

Legg inn av Domino »

FredrikE24 skrev: 18 mar 2021, 18:37
Domino skrev: 18 mar 2021, 13:16 Jeg skal bytte blinklys kun bak, kanskje jeg også satser på et sånt relé?

Hvis jeg får plass til det...

relestørrelse.png
Med en slik størrelse, hadde jeg ikke giddet å bytte ut bare bak :lol
Nei, men blinklysene foran er integrert i kåpa, så det er en større operasjon å bytte dem enn de bak som står på "stilk". Men om jeg har plass til et rele som måler minst 30 cm hver vei er jo et annet spørsmål... :lol

Svar