Hva slag coating på potte?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av MGR1 »

Jeg har brukt Fiskes med suksess tidligere, anbefales.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av oivindg »

Skader nok ikke å prøve Biltemas sprayboks først. Jeg tror også at 650 grader må holde bra på potta.

Her er en liten video fra Cerakote, en av produktleverandørene.
https://www.youtube.com/watch?v=gWYkrEFcxNM
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Den varmelakken fra BT er forøvrig også ganske drøy i bruk, dekker bra og har en fin dyse, så denne trenger du ikke mange bokser av.
Brukte den også på en gnistfanger til åpen stor peis for flere år siden kom jeg på nå, funka fint til det også ;-)

Edit: på varmeskjoldet til mc´n varmet jeg litt på skjoldet så det var litt varme i det mens jeg sprayet hvert lag også.
Matt lakk på varm gjenstand tørker fort, så skal det godt gjøres å få til sig i lakken :-)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av pingvin »

Gammelsmurfen skrev: 26 mar 2021, 13:50 Den varmelakken fra BT er forøvrig også ganske drøy i bruk, dekker bra og har en fin dyse, så denne trenger du ikke mange bokser av.
Brukte den også på en gnistfanger til åpen stor peis for flere år siden kom jeg på nå, funka fint til det også ;-)

Edit: på varmeskjoldet til mc´n varmet jeg litt på skjoldet så det var litt varme i det mens jeg sprayet hvert lag også.
Matt lakk på varm gjenstand tørker fort, så skal det godt gjøres å få til sig i lakken :-)
Sikkert lurt å forvarme, takk for tips :thumleft

Men glemte helt i farten at Biltema lagt ned i Kongsberg (fordi kommunen nektet de å bygge større varehus i utkantet av byen :eh ) ...får sjekke BilXtra :)
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av Gammelsmurfen »

pingvin skrev: 26 mar 2021, 17:25 Men glemte helt i farten at Biltema lagt ned i Kongsberg (fordi kommunen nektet de å bygge større varehus i utkantet av byen :eh ) ...får sjekke BilXtra :)
Jøss! Har dere også fått MDG i bystyret? :crazy:

Synd å miste Biltema, for etter at Clas Ohlson har portert seg fra å være en butikk for "gjør det selveren" til å bli en butikk for damer,
så er det Biltema og Jula som har tatt over mye av det vareutvalget Clas hadde tidligere.
Ser problemet til Biltema om de hadde vokst ut av lokalene, de skal jo kunne tilby samme vareutvalget i alle butikkene (med noen få unntak) og da må vel plassbehovet være noenlunde likt.

KawaKjetil

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av KawaKjetil »

pingvin skrev: 26 mar 2021, 07:38 Trenger litt råd rundt coating av potta på 890en.
Anbefales :thumleft https://shop.kgcoatings.com/kg/

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av pingvin »

KawaKjetil skrev: 26 mar 2021, 21:55
pingvin skrev: 26 mar 2021, 07:38 Trenger litt råd rundt coating av potta på 890en.
Anbefales :thumleft https://shop.kgcoatings.com/kg/
Jøss, så seriøst ut. Mye rettet mot våpen ser det ut til men når holder til i Texas er det nok et marked for det :)
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av mekkern »

Lakkere med varmebestandig lakk er jo ikke like bra som keramisk belegning. men får en noe slitasje eller merker er det jo mye enklere å pusse over litt og lakke på nytt med sprayboks.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av pingvin »

mekkern skrev: 27 mar 2021, 09:10 Lakkere med varmebestandig lakk er jo ikke like bra som keramisk belegning. men får en noe slitasje eller merker er det jo mye enklere å pusse over litt og lakke på nytt med sprayboks.
Hm, ja godt poeng det :-k Litt på å prøve lakk, skal egentlig ikke være så mye som subber borti potta men om uhellet ute så praktisk at bare å pusse lett over og spraye over.

Om resultatet blir litt jalla eller det bare er for lite holdbart så får jeg heller gå på plan B, kermaisk :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva slag coating på potte?

Legg inn av mekkern »

Prøv å se om du finner silkematt- denne synes jeg ser bedre ut og den er lettere å holde ren
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar