Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Hei, jeg har en Yamaha MT 2018 modell. Jeg har lyst til å fjerne db killeren. Jeg har en dakar design potte.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Heisan Råkjører !
Velkommen til MCsiden.no.
Som du ser har jeg redigert innlegget ditt noe. Overskriften bør aldri inneholde hele teksten i innlegget man skriver... .
Så da la jeg overskriften din inn som innlegg i stedet.
Også tror jeg det kan være lurt å forklare litt mer detaljert hva du er ute etter å få tips og råd om.
Velkommen til MCsiden.no.
Som du ser har jeg redigert innlegget ditt noe. Overskriften bør aldri inneholde hele teksten i innlegget man skriver... .
Så da la jeg overskriften din inn som innlegg i stedet.
Også tror jeg det kan være lurt å forklare litt mer detaljert hva du er ute etter å få tips og råd om.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Takk AJ, vet du hvordan man legger til bilder?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Siden det er jeg som eier og er administrator på dette forumet, så vet jeg det, ja .
Her en kort forklaring:
Du kan bruke "Vedlegg" funksjonen - se "Vedlegg" knappen under skrivefeltet her.
Når du klikker på denne så kommer det opp en ny knapp, nemlig "Legg til filer".
Når du klikker på denne blir du sendt videre til eget lagringsområde på mob.tlf., nettbrett, PC eller Mac, alt etter hva du bruker når du er inne på MCsiden.
Så velger du bildet du ønsker å legge inn i innlegget du skriver.
En annen mulighet er å bruke bildebanksiden Postimage.org., som er en gratis tjeneste.
Bruk litt tid på å prøve deg fram, så finner du nok fint ut av hvordan disse tingene fungerer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Hei, jeg har sittet lenge på nettet og søk, men finner ikke svar . Jeg har en dakar design potte. Det virker som om det er ett slags lokk foran så jeg ikke får løst den ringen til db killern.
Her er ett bilde:
Her er ett bilde:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 7582
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Hvis den potta er den originale så er det ikke noe som er beregnet til å kunne tas ut.
alt er sammensveist.
Hvorfor vil du at den skal høres ut som en gresskipper på fri eksos ?
125ccm med masse bråk er ei pest og plage og ikke går det bedre heller forresten..
mulig jeg høres kjip ut men det er ikke bare jeg som synes dette..
alt er sammensveist.
Hvorfor vil du at den skal høres ut som en gresskipper på fri eksos ?
125ccm med masse bråk er ei pest og plage og ikke går det bedre heller forresten..
mulig jeg høres kjip ut men det er ikke bare jeg som synes dette..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Hahah skjønner at det kan være plagsomt mekkern, men synes jeg har så kjip lyd liksom. Vet du om jeg kan eventuelt kjøpe en ny potte som har litt finere lyd og få bytta den ut?
-
- Innlegg: 7582
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
klart man kan bytte den ut men hvis den skal være lovlig i kontroll er den like "kjip" i lyden..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Ok da får jeg holde meg unna kontroll. Har du noen forslag til en potte som har ordentlig grom lyd? som kanskje ikke så lovlig?
-
- Innlegg: 7582
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
problemet er at lyden ikke blir grom på en 125ccm pga at turtallet er alt for høyt...
men arrow leverer jo et som ikke bråker for jævlig..
https://www.arrow.it/en/assembled/1385/ ... -2014-2019
men arrow leverer jo et som ikke bråker for jævlig..
https://www.arrow.it/en/assembled/1385/ ... -2014-2019
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Ja jeg syns jeg har sett at andre bruker den ja, tusen takk for all hjelpa mekkern
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6953
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Det finnes en skog av tilbydere av såkalte "effektanlegg" i alle prisklasser fra 5000 til 12-15000. Ganske misvisende begrep forresten. Det er marginal effektøkning med et slikt, men lyden gjør gjerne at man tror det blir så bra. Skal du velge et bra eksosanlegg så koster det litt.
Men hva er bra lyd? Det er ikke det samme som høy lyd. Det blir som å vrenge opp volumet på dårlige høyttalere, lyden blir ikke fin av det. Det blir rett og slett bare irriterende støy av det, for noen blir det irriterende til og med for den som sitter i salen og kjører. Det eneste du da oppnår er å irritere dine naboer nok til at de finner på å klage til SVV eller politiet.
Om du skulle få et brev fra SVV om at sykkelen din tilfeldigvis er kalt inn til teknisk kontroll, kan du være ganske sikker på at sykkelen din ikke er så veldig tilfeldig utvalgt..
Men hva er bra lyd? Det er ikke det samme som høy lyd. Det blir som å vrenge opp volumet på dårlige høyttalere, lyden blir ikke fin av det. Det blir rett og slett bare irriterende støy av det, for noen blir det irriterende til og med for den som sitter i salen og kjører. Det eneste du da oppnår er å irritere dine naboer nok til at de finner på å klage til SVV eller politiet.
Om du skulle få et brev fra SVV om at sykkelen din tilfeldigvis er kalt inn til teknisk kontroll, kan du være ganske sikker på at sykkelen din ikke er så veldig tilfeldig utvalgt..
Re: Fjerne db killeren på Yamaha MT 2018 mod.
Her er kanskje et upopulært forslag men som faktisk har noe å bety for hvordan du sykkelen oppfører seg.
Bruk de pengene du tenkte å bruke på effektanlegg og legg de i gode dekk, nye bremseklosser og bensin.
Hvis du går veien mot effektanlegg så kjør på! Men vis hensyn når du kjører langs boligfelt som har småbarn som skal sove. Hvis ikke får du raskt en trøtt småbarnsfar eller to etter deg, og de har gjerne raskere sykkel
Bruk de pengene du tenkte å bruke på effektanlegg og legg de i gode dekk, nye bremseklosser og bensin.
Hvis du går veien mot effektanlegg så kjør på! Men vis hensyn når du kjører langs boligfelt som har småbarn som skal sove. Hvis ikke får du raskt en trøtt småbarnsfar eller to etter deg, og de har gjerne raskere sykkel
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
-
- Innlegg: 482
- Registrert: 22 feb 2019, 23:21
- Motorsykkelen din: XMAX 300