Svært lav RPM uten choke. Skru til tomgangskrue eller underliggende problem?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
PWL
Innlegg: 144
Registrert: 18 apr 2019, 11:08
Motorsykkelen din: Honda CBF125, 2009
Sted: Moss

Svært lav RPM uten choke. Skru til tomgangskrue eller underliggende problem?

Legg inn av PWL »

Hei kyndige MC folk!

Jeg var ute og kjørte en kort tur i går etter en litt for lang pause i sommer og merket den hadde utrolig lavt turtall hver gang jeg slapp opp gassen. Det være seg bremsing foran en rundkjøring eller "trille-kjøring" i nedoverbakke (hvor jeg ikke gir noe gass, men heller ikke har clutch inne). Midt under turen kvelte også motoren seg av hvor lavt turtallet var. Siden jeg var i fart fikk jeg kickstartet den igjen og endte opp med å ha på litt choke resten av turen, men ikke akkurat fornøyd med den løsningen...

Det jeg nå lurer på er om det er et underliggende problem for dette, eller om alt handler om å skru til tomgangskruen litt. Jeg vet jeg var borte på denne i vår da jeg hadde startproblemer, men husker selvfølgelig ikke hvor mye jeg skrudde osv.

Her er en "før"-video hvor jeg slår av choke og turtallet går så lavt at den sliter, slik som på turen i går. Jeg har latt motoren gå i 4-5 min før videoen.


Her er en "etter"-video hvor jeg har fått tomgang RPM uten choke til rundt 1500. Her synes jeg fortsatt motoren lager litt pussig lyd i forhold til hva jeg husker fra tidligere, nesten som jeg hører fuskingen fra forrige video fortsatt. Overanalyserer jeg veldig, nå? :-k


Som en FYI: Da jeg hadde startproblemer i vår demonterte jeg meg ned hit, men ikke lenger (bilde). Problemet den gang var relatert til bensinpumpe og startrele.
urWUvC3XSP.png
Som alltid, beklager mine fagspråk-mangler :redface Og tusen takk for hjelpen og tiden deres!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"En amatør prøver seg"
2021: Honda CBF125 2009
2019-2021: Honda CBR600F 2000

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Svært lav RPM uten choke. Skru til tomgangskrue eller underliggende problem?

Legg inn av mekkern »

juster tomgang kjør opp tanken og fyll ny bensin og se..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar