Overfylte jeg olje?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Gammelsmurfen
Min motorsykkel: Honda Transalp XL650V

Re: Overfylte jeg olje?

Legg inn av Gammelsmurfen »

rolf-arne skrev: 13 okt 2021, 22:27
Noen har nevnt messing, men jeg tror nok at de fleste slike pakninger er i kobber. Kobber er myk og kan glødes og bli myk igjen , men det er enklere og sikrere å kjøpe nytt.
Aluminium eller kobber, begge komprimeres da man bruker de og bør optimalt sett byttes hvert oljeskift.

Brukeravatar
HeHy
Min motorsykkel: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Legg inn av HeHy »

Gammelsmurfen skrev:
rolf-arne skrev: 13 okt 2021, 22:27
Noen har nevnt messing, men jeg tror nok at de fleste slike pakninger er i kobber. Kobber er myk og kan glødes og bli myk igjen , men det er enklere og sikrere å kjøpe nytt.
Aluminium eller kobber, begge komprimeres da man bruker de og bør optimalt sett byttes hvert oljeskift.
Kobber kan fint glødes og gjenbrukes.

Audi Mannen
Min motorsykkel: Ducati Multistrada V4S
Sted: Nordmøre

Legg inn av Audi Mannen »

Som gutta nevner her så er det kobber skive og ikke messing som jeg i villfarelse kom til å skrive. Kjørte en internkontroll på den feilbeskrivelsen og kom fram til rotårsaken. Jeg har de siste dagene jobbet med et tilbud til en kunde hvor en del av scopet var noen spesielle deler som inneholdt messing. Noe vi sjeldent leverer og da har jeg tydeligvis ikke nulla ut barken godt nok :-k. Merkelig egentlig... den bruker å nulle seg ut sjøl oftere og oftere ellers.... mener jeg å erindre :redface
Ducati Multistrada V4S - 2021

Svar