Ducati Trickle Charger - lyser aldri grønt

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
BIG1
Innlegg: 48
Registrert: 18 jan 2011, 00:47
Motorsykkelen din: Ducati 848 Evo 2011

Ducati Trickle Charger - lyser aldri grønt

Legg inn av BIG1 »

Hei.
Har latt denne laderen stå i min ducati 848 i snart en uke, men lyset går aldri fra gult (charge) til grønt (maintenance).
Er det vanlig at det tar så lang tid å lade batteriet?
D69924601AX.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati 848 Evo 2011
Suzuki FZ50 (solgt)
Suzuki TS50X (solgt)

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ducati Trickle Charger - lyser aldri grønt

Legg inn av Gammelsmurfen »

Nå kjenner ikke jeg til akkurat den laderen, men det høres ikke ut som det er helt normalt.
Min CTEK i MC-modus gikk til grønt allerede etter et døgn, jeg hadde ikke stusset om det kunne tatt et par døgn, men en uke høres ikke normalt ut i mitt hode.
Laderen har tydeligvis regulering av ladestrømmen siden den har vedlikeholdsmodus også.

Edit: Dersom det er noe på sykkelen (enten det er en feil eller riktig) som trekker strøm, så er det kanskje nok.
Dersom du tar den av, venter en time eller to, hva slags spenning måler du på batteriet da?

Brukeravatar
BIG1
Innlegg: 48
Registrert: 18 jan 2011, 00:47
Motorsykkelen din: Ducati 848 Evo 2011

Re: Ducati Trickle Charger - lyser aldri grønt

Legg inn av BIG1 »

Koblet den til motsatt vei nå. Dvs i ladekontakt til batteri, ventet 5 sek, deretter i strømkontakt. Nå lyser den konstant grønt.
Ser ut til å fungere :)
Ducati 848 Evo 2011
Suzuki FZ50 (solgt)
Suzuki TS50X (solgt)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Trickle Charger - lyser aldri grønt

Legg inn av Bjerknez »

BIG1 skrev: 23 nov 2021, 23:51 Koblet den til motsatt vei nå. Dvs i ladekontakt til batteri, ventet 5 sek, deretter i strømkontakt. Nå lyser den konstant grønt.
Ser ut til å fungere :)
Ja, jeg vil tro det er en beskyttelseskrets i denne ladeenheten som skal beskytte batteriet som ble litt "lurt". Mange faktorer som spiller inn her og uten at jeg vet nøyaktig hva som skjedde eller hvordan kretsen til denne ladeenheten fungerer så har jeg opplevd lignende når jeg kobler til BMS til batteripakker for første gang. Der må batteriet ofte kobles til BMS før man gir BMS ladestrøm. Men når dette først er gjort går resten av seg selv selvsagt.

Om det er slik denne Ducati laderen (som garantert ikke er laget av Ducati men er en rebrandet sak med Ducati sin logo på) fungerer vet jeg jo ikke.

Du er derimot ikke alene om problemet:
https://www.scramblerforum.com/threads/ ... rger.7761/

Mistenker at Ducati har satt logoen sin på noe her som dem ikke skulel gjort. Jeg ville kjøpt en ny og bedre lader. Ctek og Exide er nevnt. :)

Svar