V-star 1100 backfire på deakselerasjon

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Syversen
Innlegg: 14
Registrert: 14 apr 2021, 18:54
Motorsykkelen din: Xvs 1100 custom

V-star 1100 backfire på deakselerasjon

Legg inn av Syversen »

Hey!

Jeg har da kjøpt min første MC, og valget falt på en xvs1100 1999 custom :D

Det skal sies at denne blir nok bygd om til en bobber i løpet av vinteren, og det første jeg har satt på er cobra powerpro 2 into 1 anlegg.
Jeg var egentlig klar for å jette forgasseren, men har lest flere steder at det kan holde med å justere PMS, er det noen som har erfaring med dette?

Luftinntaket er orginalt :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: V-star 1100 backfire på deakselerasjon

Legg inn av FredrikE24 »

Du får dyse om gasserne først, så tenker jeg ettertenninga gir seg

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: V-star 1100 backfire på deakselerasjon

Legg inn av mekkern »

Alle eksosanlegg smeller litt på motorbrems. Må dyse opp tomgangskretsen for å minske det. Injecktion har fuelcut så det smeller ikke. Oem eksos demper dette så det ikke høres særlig- bytter man til bråkeanlegg så høres det godt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: V-star 1100 backfire på deakselerasjon

Legg inn av KåreDump »

mekkern skrev: 30 nov 2021, 07:46 Injecktion har fuelcut så det smeller ikke. Oem eksos demper dette så det ikke høres særlig- bytter man til bråkeanlegg så høres det godt.
Njæ.... min forrige HD, 2012-model med med (semi-) bråkepotter og fjerna katalysator smalt greit på motorbrems den og.
Riktig nok ikke så ille som min datters VT 750 med tilnærmet åpen eksos, men dog.

20115-modellen jeg har nå med Jekill & Hyde-eksos putrer brummer godt på motorbrems men skyter lite.
etter lengre strekker med motorbrems kan det likevel forekomme et og annet smell der og. :D
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: V-star 1100 backfire på deakselerasjon

Legg inn av mekkern »

Klart- hvis det ev er modifisert mapping og ikke fuelkutt eller fuelkutt ligger veldig høyt i turtallet så. På indian min slår fuelingen inn igjen på 2600 rpm.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar