Dragstar 1100 lader dårlig

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Syversen
Innlegg: 14
Registrert: 14 apr 2021, 18:54
Motorsykkelen din: Xvs 1100 custom

Dragstar 1100 lader dårlig

Legg inn av Syversen »

Hey!

Så jeg har blitt ferdig med bobber-bygget mitt fra en dragstar 1100 custom 1999 mod og får ikke lenger start!

Det skal nevnes at jeg byttet batteri i vinter da jeg rett og slett trodde at dette var problemet, men det virker ikke som at sykkelen klarer å lade batteriet nok.

ved ca 3000-3500 rpm er det kun 12.5V? noen som vet om dette kan skyldes dårlig regulator, stator eller andre ting?
- Jeg måtte starte med starthelp da jeg kun hadde 11V igjen og gikk helt ned til 5v før motoren stoppet å gå rundt

jeg har ikke ( med vilje ) endret noe i ledningsnettet her, kun blinklys osv ( LED )

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dragstar 1100 lader dårlig

Legg inn av mekkern »

Hvis du kobler fra regulatoren inn mot stator og sjekker at alle 3 kablene har samme spenning mot hverandre (50vAC eller helst mer ved 3-4000rpm) så er det regulatoren-hvis ikke alle har samme spenning målt i alle kominasjoner mot hverandre så er det statoren.-regulatoren kan jo ha tatt kvelden også men begynn med generatoren/stator.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Syversen
Innlegg: 14
Registrert: 14 apr 2021, 18:54
Motorsykkelen din: Xvs 1100 custom

Re: Dragstar 1100 lader dårlig

Legg inn av Syversen »

mekkern skrev: 18 mar 2022, 17:27 Hvis du kobler fra regulatoren inn mot stator og sjekker at alle 3 kablene har samme spenning mot hverandre (50vAC eller helst mer ved 3-4000rpm) så er det regulatoren-hvis ikke alle har samme spenning målt i alle kominasjoner mot hverandre så er det statoren.-regulatoren kan jo ha tatt kvelden også men begynn med generatoren/stator.
Skal testes! :twothumbs:

Brukeravatar
Syversen
Innlegg: 14
Registrert: 14 apr 2021, 18:54
Motorsykkelen din: Xvs 1100 custom

Re: Dragstar 1100 lader dårlig

Legg inn av Syversen »

Gjort noen målinger her nå 😁

Direkte fra stator: 40-70 vAC på samtlige kombinasjoner under rev
Stator koblingen var forøvrig dekka av motorolje 😅

Kommer fortsatt ikke over 12.8v ved måling på batteri ved 3000-4000 rpm

Om regulatoren er ødelagt, skulle ikke batteri målingen vært en del høyere? 18-19v?

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dragstar 1100 lader dårlig

Legg inn av mekkern »

Hvis det ikke er avvik mellom fasene på samme turtall vil jeg tro at regulator er kaputt.
en siste måling på stator er forresten å se om noen faser har lekkasje mot jord-hvis man får utslag på måleinstrumentet på ohm.
dette måles uten motor i gang og mellom fas og jord/minus.

At regulator leverer litt volt/effekt er en mulighet-hvis en diode er kaputt vil den levere litt dc volt og litt ac volt ut mot batteri og ac volt gir bare plunder og feil...eller den gir ingenting-eller masse volt eller bare tømmer batteriet...
regulatoren/likeretteren kan gi flere feil.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Dragstar 1100 lader dårlig

Legg inn av Kjellrf »

Ohm statoren. Det skal være ca 0,5 ohm mellom hver fase (like verdier) og ikke kontakt til jord.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar