Telefon mount problemer

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Julmarri
Innlegg: 26
Registrert: 20 jul 2021, 22:13
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 650 2022 & Kawasaki Z900 SE

Telefon mount problemer

Legg inn av Julmarri »

Jeg har en Ninja 650 2022 mod. Har problemer med å finne et feste til telefon som faktisk passer. Har prøvd quad lock fork stem mount, men på denne sykkelen så får ikke jeg brukt denne. Dette fordi det er et hakk under bolten som gjør at jeg ikke får stramma til festet. Utrolig vanskelig å forklare dette, men legger ved et bilde som illustrerer problemet.
4B64164C-87FC-4806-B5C3-7E826C74C04A.png
Er det noen som har forslag til løsning eller evt vet om andre fester som kan testes? På grunn av utformingen til styret så er det ikke så lett å få festa det på vanlig måte heller :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Honda CB500F 2016 ➡️ Kawasaki Z650 2021 ➡️ Kawasaki Ninja 650 2022

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av haakeik »


Brukeravatar
Julmarri
Innlegg: 26
Registrert: 20 jul 2021, 22:13
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 650 2022 & Kawasaki Z900 SE

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av Julmarri »

Har sett den der, men om jeg ikke tar helt feil så ser det ut som han dropper hele skruen og bare monterer quadlock rett nedi - det er vel ikke hely trygt :crazy:
Honda CB500F 2016 ➡️ Kawasaki Z650 2021 ➡️ Kawasaki Ninja 650 2022

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av Bjerknez »

Her er en video til:

https://youtu.be/mWgf0kIv7F8

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 27 mar 2022, 19:55 Her er en video til:https://youtu.be/mWgf0kIv7F8
HEI jeg kjenner ikke til dette festet og "gaffelfestet" men den første videoen ser for meg helt feil ut. Denne videoen som Bjernez viser er etter min mening riktig og opphever mine innsigelser mot den første.

Innsigelser fordi - hvorfor er det satt inn en topp skrue med omtrent 20 mm gjenger - og som han på første videoen sier at han måtte bruke mye makt for å få løs...

Eneste grunnen er at den skruen SKAL ha så mye moment og at det har med sikkerhet å gjøre- man bruker ikke så svær umbrako nøkkel for noe som kan erstattes av metoden i video nr 1---

Video nr en gir ikke en innfesting i nærheten av det som var fra fabrikken!!!!!

Video nr 2 - endrer ikke på noe av produsentens konstruksjon og er også det Quadlock anbefaler...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av Snekker.edvin »

Dette er farlig! Håper at ingen har montert sånn

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av rolf-arne »

Snekker.edvin skrev: 27 mar 2022, 21:25
Dette er farlig! Håper at ingen har montert sånn
Har sendt en mail til QuadLock om videoen og komentert videoen også... holder med deg i at dette er farlig
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 27 mar 2022, 21:28
Snekker.edvin skrev: 27 mar 2022, 21:25
Dette er farlig! Håper at ingen har montert sånn
Har sendt en mail til QuadLock om videoen og komentert videoen også... holder med deg i at dette er farlig
Bra jobba :thumleft

mekkern
Innlegg: 7588
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av mekkern »

Idioten i video1 fjærner bolten som holder øvre styrekrone.
Omtrent som å nappe ut splinten på en håndgranat.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av rolf-arne »

mekkern skrev: 27 mar 2022, 23:09 Idioten i video1 fjærner bolten som holder øvre styrekrone.
Omtrent som å nappe ut splinten på en håndgranat.
Ja der ser man - en med en tanke mekanisk erfaring kom frem til samme slutning som de som kan MC ---

For meg skurra det no alvorlig - da man ikke bruker slike dimmensjoner i konstruksjonen uten grunn... også erstatte dette med gummipakning --- ber om at det ikke er så mange som kjører rundt med en slik montasje. prayer
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av Bjerknez »

Oj, der sitter det en 14mm bolt. Næh.. den er sikkert bare til pynt... :lol

Brukeravatar
Julmarri
Innlegg: 26
Registrert: 20 jul 2021, 22:13
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 650 2022 & Kawasaki Z900 SE

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av Julmarri »

Og quadlock fraråder montering av festet på sykler med denne type locknut, se bildet over. Ser på delekart til ninja 1000sx og det ser ut som den har samme type locknut, og på videoen Bjerknez linka til så ser det jo ut som det skal gå an å feste den.. får teste igjen i morra :scratch
Honda CB500F 2016 ➡️ Kawasaki Z650 2021 ➡️ Kawasaki Ninja 650 2022

Brukeravatar
Julmarri
Innlegg: 26
Registrert: 20 jul 2021, 22:13
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 650 2022 & Kawasaki Z900 SE

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av Julmarri »

Bjerknez skrev: 27 mar 2022, 23:25 Oj, der sitter det en 14mm bolt. Næh.. den er sikkert bare til pynt... :lol
Jaja bare å kaste :lol :lol
Honda CB500F 2016 ➡️ Kawasaki Z650 2021 ➡️ Kawasaki Ninja 650 2022

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av rolf-arne »

Har fått svar fra QuadLock;


Nick C (Quad Lock Support )

Mar 28, 2022, 8:01 GMT+11

Hi Rolfe,

Thank you for reaching out to Quad Lock Support Team.

I checked the link that you provided.

The customer in this video DIY-ed the installation process. While we do not advise this, this installation is at the customer's discretion.

As you can see the Fork Stem on the bike has a Hexagonal hole which is not recommended.

The Fork Stem Mount has been designed to be installed on bikes with an opening at the top of their fork stem.

The mount comes with 2 sets of spacers and can fit stems between 12.7mm and 24mm.

This tube must be a consistent width all the way down and have no lip at the opening of the stem.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Telefon mount problemer

Legg inn av Bjerknez »

Hvem vet... kanskje jeg redda noen sitt liv i kveld....

Men nå var jeg kanskje litt for høy på meg selv muligens... :knegg

Svar