Styreendeplugg sitter fast - Suzuki gsr 750a

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
eespenk
Innlegg: 5
Registrert: 20 jun 2022, 23:42
Motorsykkelen din: Suzuki gsr-750a

Styreendeplugg sitter fast - Suzuki gsr 750a

Legg inn av eespenk »

Hei!

Kjøpt noen end bar speil av typen som ekspanderer inne i styret, men kan ikke se å få løs "pluggen" som sitter inne i styret. Tips? Er det i det hele tatt mulig å få den løs?

Takk for svar!

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Styreendeplugg sitter fast - Suzuki gsr 750a

Legg inn av SilverSmurfer »

I de fleste tilfeller så er det å få pluggen ut så enkelt som å fjerne en skrue.

Men noen sykler er bygd slik at styrene har motvekter som er limt fast inne i styret og gjerne også festet med sikkerhetspin. Da er det vanskelig å få fjernet dem. Og dersom hvis sykkelen har motvekter så er det for å redusere vibrasjoner, så hvis du fjerner dem så kan det bli mindre behagelig å kjøre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Styreendeplugg sitter fast - Suzuki gsr 750a

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skulle prøve og snu mine speiler og måtte derfor løsne dem. Tror det var T30 Torx.
Endevektene satt såpass hardt at jeg måtte frem med den største skralla og selv da måtte jeg ta i en del. Var nesten rett for å knekke bitset.

Når jeg fikk ut skruen omsider, så jeg en blå guffe (loctite) på gjengene. Så jeg tipper kanskje bare du ikke tar i hardt nok? Men ja, måtte jeg tatt i hardere på min sykkel hadde jeg nok kastet inn håndkleet selv.

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Styreendeplugg sitter fast - Suzuki gsr 750a

Legg inn av mekkern »

Suzuki liker å ha innstøpte vekter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

eespenk
Innlegg: 5
Registrert: 20 jun 2022, 23:42
Motorsykkelen din: Suzuki gsr-750a

Re: Styreendeplugg sitter fast - Suzuki gsr 750a

Legg inn av eespenk »

Etter mye om og men med alt mulig slags verktøy har jeg konkludert med at dem enten er sveiset fast eller limt inni der. Klarte riktig nok å modifisere speilene såpass at jeg fikk dem montert. Takk for alle svar :)

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Styreendeplugg sitter fast - Suzuki gsr 750a

Legg inn av SilverSmurfer »

eespenk skrev: 21 jun 2022, 16:24 Etter mye om og men med alt mulig slags verktøy har jeg konkludert med at dem enten er sveiset fast eller limt inni der. Klarte riktig nok å modifisere speilene såpass at jeg fikk dem montert. Takk for alle svar :)
Sannsynligvis sikkerhetspin under håndtak + liming.

Svar