Obligatorisk teknisk kontroll…

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Obligatorisk teknisk kontroll…

Legg inn av Marcuzani »

Våkner til min store overraskelse en melding på Digipost vedr. obligatorisk kontroll på MC(?!). Varselet ble sendt til forrige eier, men etter at jeg hadde hentet den (dagen etter overtagelse), og han har ikke underrettet meg. Greit nok.

Politiet er melder og har reagert på skiltvinkel og lyd fikk jeg opplyst.

Fått bestilt time til kontroll.

Det er en 690 Enduro med rallytårn, ekstra tanker, effektanlegg, kort skiltoppheng etc.

Jeg kan jo regne med full kontroll. Burde jeg bare utbedre skilt og lyd før timen, eller kan jeg forvente at de henger seg opp i alt det andre. Det er bolt-on og ikke ombygging.

Eller bør jeg stille med sykkelen som den er?

Setter pris på svar fra folk som har oppleved lignende.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Obligatorisk teknisk kontroll…

Legg inn av dypen »

Ville selvfølgelig rettet opp det som er helt innlysende å få anmerking på, blir for dumt å komme ut etter teknisk med mangler som allerede er årsaken til kontrollen. Lykke til :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: Obligatorisk teknisk kontroll…

Legg inn av Marcuzani »

dypen skrev: 30 jun 2022, 10:17 Ville selvfølgelig rettet opp det som er helt innlysende å få anmerking på, blir for dumt å komme ut etter teknisk med mangler som allerede er årsaken til kontrollen. Lykke til :thumleft
Enig! :)

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Obligatorisk teknisk kontroll…

Legg inn av SilverSmurfer »

Selv om innkallingen er sendt etter overtagelse så er dette noe selgeren sannsynligvis viste om før salget. For slik som jeg forstår det så blir du ikke kalt inn bare fordi at du har kjørt forbi politiet, du blir kalt inn etter at de har snakket med deg.

Så dette tror jeg er en kostnad selgeren viste om at du kom til å få uten at han sa i fra om det.

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: Obligatorisk teknisk kontroll…

Legg inn av Marcuzani »

SilverSmurfer skrev: 30 jun 2022, 15:19 Selv om innkallingen er sendt etter overtagelse så er dette noe selgeren sannsynligvis viste om før salget. For slik som jeg forstår det så blir du ikke kalt inn bare fordi at du har kjørt forbi politiet, du blir kalt inn etter at de har snakket med deg.

Så dette tror jeg er en kostnad selgeren viste om at du kom til å få uten at han sa i fra om det.
Det var det første jeg også tenkte. Men jeg hentet MC’en dagen før "observasjonen" ble gjort. Den ble imidlertid ikke registrert på meg før noen dager senere i deres systemer (visstnok). Jeg har heller ikke hørt om at sånt skjer uten direkte kontakt med politi eller vegvesen, men på OTC-gruppen på Facebook har flere opplevd det samme. Spesielt at det blir gjort uten å ha vært i kontakt med fører.

Men kan være treghet i systemet og at det gjaldt forrige eier. Svir uansett for meg.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Obligatorisk teknisk kontroll…

Legg inn av mekkern »

Helt vanlig blitt- i drammen gikk de rundt og tok bilder av mc og sendte innkalling.
Eller at du har blitt rapportert inn fra patrulje at de synes det er noe feil- de gidder ikke stoppe deg.

Eller noen naboer som klager på deg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar