Røket clutchwire

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
2hjul
Innlegg: 1
Registrert: 18 sep 2022, 09:09
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX10R

Røket clutchwire

Legg inn av 2hjul »

Hei.
Igår røk clutchwiren når jeg var på vei hjemover. Og ifølge youtube så er det ikke så vanskelig å bytte den selv.
Men problemet er at jeg ikke finner clutchwire til min 2008 Kawasaki Zx10r her i Norge.
Så spørsmålet mitt er om det er mulig å bruke annen clutchwire, eller er det en som er spesifikt for min sykkel?

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Røket clutchwire

Legg inn av kjellv »

2hjul skrev:Hei.
Igår røk clutchwiren når jeg var på vei hjemover. Og ifølge youtube så er det ikke så vanskelig å bytte den selv.
Men problemet er at jeg ikke finner clutchwire til min 2008 Kawasaki Zx10r her i Norge.
Så spørsmålet mitt er om det er mulig å bruke annen clutchwire, eller er det en som er spesifikt for min sykkel?
Ikke finner? Er den utgått?

Det aner meg at du ikke har spurt en Kawasaki forhandler.. Den yngste generasjonen voksne kaster seg over internettet og er vant til å kunne skaffe alt de trenger der på egenhånd. Men slik er det ikke alltid. De aller fleste deler til de japanske merkene er ikke tilgjengelig i nettbutikker, der har nettverket av forhandlere verden over ofte monopol på delesalg til sine merker.
Slitedeler finnes som regel i nettbutikker, bremseklosser, oljefilter etc. Men ikke originaldeler.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Røket clutchwire

Legg inn av AJ »

Anbefaler deg å ta kontakt med MC Partner, som har lang erfaring med Kawasaki og som antakelig er de som kan mest om dette merket her i landet:
https://www.mcpartner.no/

Ellers, velkommen som registrert bruker her på MCsiden.no :vs .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Arvidnesse
Innlegg: 85
Registrert: 20 sep 2020, 23:07
Motorsykkelen din: Suzuki DR750 BIG
Sted: Sotra, BERGEN

Re: Røket clutchwire

Legg inn av Arvidnesse »

Wemoto i England har 3 alternativer hvor et er original. Grei plass og handle fra og deler kommer relativt raskt
Mine tidligere sykler:
-98 modell Suzuki XF650 FREEWIND
-09 modell Suzuki 600 GSR
-03 modell Honda 650 TRANSALP
-03 modell Suzuki GSXF 750
-99 modell Honda 650 DEAUVILLE.
-89 Suzuki dr 750 big

Nåværende sykkel
-09 Suzuki 650 V-strom

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Røket clutchwire

Legg inn av kaLARSnikov »

Motorcyclespareparts.eu ser ut til å ha original clutchkabel til denne. Har handlet småting der selv og det kom i postkassa etter et par dager.

Ev. som nevnt: Om du sjekker med en Kawazaki forhandler så får nok også de tak i. Men om de ikke tilfeldigvis har på lager så tar det ikke nødvendigvis noe kortere tid enn å bestille selv, og min erfaring (dog ikke med Kawazaki spesifikt) er det gjerne koster noen kroner mer via forhandler.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Røket clutchwire

Legg inn av HeHy »

Har handla masse hos motorcyclespareparts.eu
Ca halv pris av norsk forhandler på deler.
Verd å bestille litt ekstra deler når du først er i gang, feks oljefilter eller andre ting sykkelen sikkert trenger etterhvert uansett.
Viktig å bemerke seg at priser er uten norsk moms hvis ikke det har endra seg og det må plusses på frakt og et gebyr for momsbehandling inn i Norge. Derfor det lønner seg å bestille mer enn 1 ting når du først bestiller. Tar ca 2-4 uker. Norsk forhandler pleier å ta 1-3 uker.

Svar