Kjedet på min KTM er både slakt og stramt. Når kjedet har tatt en halv rotasjon blir det stramt.
Når det igjen tar en ny halv rotasjon blir det slakt igjen.
Det vil si at det ikke er når hjul og drev tar en rotasjon, men selve kjedet.
Kjedet på min KTM er både slakt og stramt. Når kjedet har tatt en halv rotasjon blir det stramt.
Når det igjen tar en ny halv rotasjon blir det slakt igjen.
Det vil si at det ikke er når hjul og drev tar en rotasjon, men selve kjedet.
Hva kan dette skyldes?
Hei og velkommen til oss her på MCsiden.no !
Når kjedeslakken varerier slik du beskriver så tyder det på ujevn slitasje og/eller kjedeledd som går tregt.
Spørsmål: hvor langt har kjedet gått? Kanskje på tide å bytte?
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan du Vippse til 513578. Alle bidrag mottas med stor takk!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Gascan skrev: ↑24 jan 2023, 20:51
Tusen takk for svar!
Det var det jeg mistenkte selv.
Kjedet har rullet en 15000km så det nærmer seg vell tide å bytte
Tja...
15000 er jo ikke allverdens. Men mye kommer selvfølgelig an på kjørestil og kjedesmørinjgsfrekvens.
Har selv en KTM 390 Duke og er spent på levetiden på kjede og drev på denne-
Det er jo litt spesielt med disse ensylindrede syklene med bla. tildels kraftig motorbrems når det gjelder belastning på kjedet.
Så langt virker alt bra på min. Som også har jevn slitasje på kjedet. ser det ut til. Ca. 5000 km. på telleren.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan du Vippse til 513578. Alle bidrag mottas med stor takk!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering