Før og etter:)

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Før og etter:)

Legg inn av SuperTenere »

Etter en laaaaang runde med stålbørste ble det slik:
Bilde

One done, one to go...;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Før og etter:)

Legg inn av AJ »

Jeg har festebraketter til slipon anlegget på sykker'n som jeg fikk forniklet.
Det ble stor forskjell 'før og etter'! Skal se om jeg finner igjen bildene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Før og etter:)

Legg inn av SuperTenere »

Gjør det:) Fornikling av disse brakettene til toppboksen er det nok ikke aktuelt å fornikle .....pusset dem mest fordi det er gøy:-)
Men kanskje noe har tips for å holde dem blanke....?De er jo av aluminium, så jeg frykter de korrodere nokså fort....kanskje litt polish gjør susen...?

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Før og etter:)

Legg inn av pelsen »

aluminiumsbraketter kan sendes til eloksering, da får de en fin overflate som ikke korroderer

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Før og etter:)

Legg inn av AJ »

Laser Duo-Tech pottene på sykker'n min er blanke og fine (synes jeg, i hvert fall...), men festbrakettene i aluminium var ikke spesielt pene... Heller ikke disse senkebrakettene i stål, som man må montere hvis sykker'n skal brukes med originale sidevesker.

Med disse tingene montert uten overflatebehandling av brakettene så det ikke helt bra ut; gråaktig og ikke spesielt pen aluminium med overgang til senkebrakett i stål med overgang til disse blanke pottene...

Så jeg fikk forkrommet/forniklet festebrakettene og senkebrakettene, som så slik ut før behandlingen (beklager små bilder, var de eneste jeg hadde...):

Bilde Bilde

Sånn så de ut etter en tur i 'badet' til Centrum fornikling:

Bilde

Bilde

Bilde

Blankt og fint alt sammen :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Før og etter:)

Legg inn av SuperTenere »

Ja, de ble jo skikkelig blingbling:-) Hvor fikk du gjort dette......og hsuker du noen ca pris....?

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Før og etter:)

Legg inn av cheron »

Står her;
AJ skrev: Sånn så de ut etter en tur i 'badet' til Centrum fornikling:
;e
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Før og etter:)

Legg inn av AJ »

SuperTenere skrev:Ja, de ble jo skikkelig blingbling:-) Hvor fikk du gjort dette......og hsuker du noen ca pris....?
Prisen? Om jeg ikke husker helt feil så kom det på litt under 1000-lappen. Dyrt nok, men jeg synes resultatet forsvarer prisen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Før og etter:)

Legg inn av cheron »

AJ skrev:
SuperTenere skrev:Ja, de ble jo skikkelig blingbling:-) Hvor fikk du gjort dette......og hsuker du noen ca pris....?
Prisen? Om jeg ikke husker helt feil så kom det på litt under 1000-lappen. Dyrt nok, men jeg synes resultatet forsvarer prisen.
Helt enig.. Bling koster :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Før og etter:)

Legg inn av pelsen »

cheron skrev: Helt enig.. Bling koster :)
pluss at det er mye mer jobb å pusse ned og male senere

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Før og etter:)

Legg inn av AJ »

pelsen skrev:
cheron skrev: Helt enig.. Bling koster :)
pluss at det er mye mer jobb å pusse ned og male senere
... noe jeg aldri kommer til å gjøre :[-(
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Før og etter:)

Legg inn av Jalmar »

Jeg monterte i et svakt øyeblikk for mange år siden et Vance & Hines eksosanlegg på Gamle. Det var kromma. Men etter noen års bruk på grus og dårlige norske veier, har steinspruten fra forhjulet endelig sandblåst vekk krommen på svanehalsene. Så jeg håper jeg snart kan lakkere dem svarte. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Svar