Reklamasjon Givi/Carpi Moto

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av SilverSmurfer »

Hei, jeg kjøpte en vindskjerm fra Givi via nettsiden Carpi Moto. I dag kjørte jeg i 80 km/t i motvind og da knakk den, det ble en stor sprekk i hele skjermen. Skjermen har blitt brukt i underkant av 500 km før den knakk.

Noen som har erfaring med reklamasjon på Givi eller Carpi Moto?

Er det mulig å kontakte Givi i Norge? Hvilke garantier har Givi? Hvordan er Carpi Moto å ha med å gjøre?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av AJ »

Har kjøpt et par ting fra Carpi Moto. Bl.a lastestativet til V7'ern. Sakene har kommet kjapt og uskadd og portokostnadene har heller ikke vært avskrekkende.
Så sånn er de greie å ha med å gjøre. Men sluppet å måtte reklamere på noe, da.
Jeg vil tro de vil behandle en reklamasjon forbilledlig, ikke minst for å bevare det jeg tror er et godt rykte her i landet og for å holde seg best mulig inne med en kjøpesterk gruppe, som vi nordmenn fortsatt er. Enn så lenge... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av SilverSmurfer »

Håper det, hadde vert veldig kjedelig å måtte drive å krangle med en leverandør i utlandet.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av SilverSmurfer »

Har fremdeles ikke hørt noe som helst fra dem, dette lover ikke godt.

BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av BjørnSover »

Jeg blir fort forbannet når leverandører ikke ordner opp og bruker ofte mye tid på det - så mye at det sikkert ikke er verdt tiden og forbannelsen. Tror kanskje du skal se på de pengene som tapt uten at du fikk så mye verdi av de. Alt annet er bonus.

Ps - det er lettere for meg å gi slike råd enn å følge dem selv.

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av utc »

SilverSmurfer skrev: 06 jun 2023, 06:03 Har fremdeles ikke hørt noe som helst fra dem, dette lover ikke godt.
Det er bl.a. slike ting som gjør at jeg ALDRI handler på nettet utenfor landets grenser...........ville bare nevne det...... :vs
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Spiff
Innlegg: 33
Registrert: 18 apr 2010, 12:45
Motorsykkelen din: Honda VFR Vtec 2002

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av Spiff »

Givi skriver selv at de har 2 års garanti. Har du registrert saken direkte hos dem?

https://www.givicn.com/en/warranty-registration

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av SilverSmurfer »

Problemet er løst nå, det gikk en uke uten at jeg fikk svar så jeg la ut et 1 stjernes review angående hvordan de ikke en gang hadde svart meg på over en uke.

Kort tid etterpå ble jeg kontaktet og en løsning ble funnet i løpet av noen timer.

Så det gikk greit til slutt. Om ikke noe annet så reagerer svært fort de på dårlig PR. Men var faktisk imponert over hvor fort kommunikasjonen kom i gjennom spesielt med tanke på at de også kommuniserte direkte med Givi mens jeg ventet på svar.

Så jeg kommer nok til å handle der igjen ved behov.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av dypen »

Godt å høre det er ryddige forhold for kunder :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av xavi0n »

SilverSmurfer skrev: 07 jun 2023, 17:46 Problemet er løst nå, det gikk en uke uten at jeg fikk svar så jeg la ut et 1 stjernes review angående hvordan de ikke en gang hadde svart meg på over en uke.

Kort tid etterpå ble jeg kontaktet og en løsning ble funnet i løpet av noen timer.

Så det gikk greit til slutt. Om ikke noe annet så reagerer svært fort de på dårlig PR. Men var faktisk imponert over hvor fort kommunikasjonen kom i gjennom spesielt med tanke på at de også kommuniserte direkte med Givi mens jeg ventet på svar.

Så jeg kommer nok til å handle der igjen ved behov.
Etter min erfaring er det ofte lettere å ta garanti med produsent enn selger der det er mulig.
Er uansett givi som bestemmer hvorvidt dette er garanti
If you gonna be dumb you gotta be tough

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Reklamasjon Givi/Carpi Moto

Legg inn av SilverSmurfer »

xavi0n skrev: 07 jun 2023, 19:01 Etter min erfaring er det ofte lettere å ta garanti med produsent enn selger der det er mulig.
Er uansett givi som bestemmer hvorvidt dette er garanti
Det varierer, nå kommuniserte jeg med selgeren men de sa Givi mente det var feil stramming og at det ikke var garanti. Men at de ville dekke det allikevel hvis jeg betalte frakt. Noe jeg da valgte å gjøre fordi jeg heller betaler noen 300 kr enn å bruke tid på å krangle med noen.

Men jeg fulgte instruksjonene på hvordan det skulle monteres til punkt og prikke, samt at jeg sjekket strammingen på alle skruer når jeg tok av skjermen. Og strammingen virket som om den var helt jevn på alle skruer og det var omtrent samme jeg husker fra når jeg monterte vindskjermen. (Hadde ikke momentnøkkel tilgjengelig når jeg tok det av igjen, men brukte når jeg satte på.) Så jeg stiller meg egentlig tvilende til Givi sin forklaring på hva som var feilen.

Så i mitt tilfelle så mener jeg at Givi burde ha dekket det i sin helhet men det er veldig vanskelig å bevise, så da var "Ny skjerm hvis du dekker frakt" noe jeg sa meg fornøyd med, og noe jeg i grunn er fornøyd med siden det resulterte i at saken ble løst veldig raskt. De sendte også en skjerm de hadde på lager mens de ventet på den nye fra Givi, som gjør at den kommer litt raskere.

Men det er ikke sikkert jeg hadde fått det samme tilbudet fra Givi direkte, siden Givi bryr seg mindre om dårlig presse og dårlige reviews enn det en forhandler gjør.

Må også bemerke at forhandleren Carpi Moto sannsynligvis er den som selger mest Givi-produkter på verdensbasis, det virker som om veldig mange ting ofte kun er på lager der. Så jeg tror de har veldig nære bånd til Givi for det virket som om kommunikasjonen mellom dem og Givi var veldig rask og effektiv.

Svar