Diagnosemulighet på Triumph sprint ST?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Heljo
Innlegg: 21
Registrert: 06 mar 2022, 18:51
Motorsykkelen din: Triumph sprint ST955i 1999mod

Diagnosemulighet på Triumph sprint ST?

Legg inn av Heljo »

Er det mulig å koble diagnoselesar på ein 1999 mod Triump Sprint ST 955i?
Sykkelen min fjuakar/kuttar ved 2800o/min ved rolig/ middels pådrag.
Tips til gjentagandevproblem?

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1041
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Diagnosemulighet på Triumph sprint ST?

Legg inn av Domino »

Hvis den har OBD2-kontakt kan du koble til en leser. Enten med kabel eller BT. Det finnes et Windows-program som heter TigerTool som også funker delvis på andre Triumph-modeller enn Tiger.

Olav André
Innlegg: 1
Registrert: 12 jun 2023, 15:31
Motorsykkelen din: Triumph Sprint ST955i, 2000

Re: Diagnosemulighet på Triumph sprint ST?

Legg inn av Olav André »

Jeg har brukt en OBDII leser på min sykkel. TuneECU programmet fungerer fint til å både lese og skrive tunekurver mm.

Jeg hadde det samme problemet med min sykkel, motoren hadde en tendens til å stoppe ved nedbremsing til kryss og rundkjøringer. Det viste seg å være tomgangsspjeldet (ICV - Idle Control Valve) som hadde kilt seg. Et lite dytt på denne løste problemet for meg. (NB: Jeg er ingen mekaniker, bare klåfingret og nyskjerrig)

Heljo
Innlegg: 21
Registrert: 06 mar 2022, 18:51
Motorsykkelen din: Triumph sprint ST955i 1999mod

Re: Diagnosemulighet på Triumph sprint ST?

Legg inn av Heljo »

Takk for svar. Det er obd2 kontakt på den(meinar eg) Eg har fått info om at tuneecu er det einaste som enno finns på markedet til min sykkel, så då må eg berre rote meg til å kjøpe det.

Heljo
Innlegg: 21
Registrert: 06 mar 2022, 18:51
Motorsykkelen din: Triumph sprint ST955i 1999mod

Re: Diagnosemulighet på Triumph sprint ST?

Legg inn av Heljo »

Og til Olav Andre, min sykkel stoppar ikkje, den går stort sett fint, men plutselig kuttar den på 2800 o/min, og så livnar den til att, alt i løpet av 1 sekund eller 2. Gsnske plagsomt /ekkelt på svingete vei.

Svar